180083

رزم‌ حسینی: رشد بخش صنعت و معدن کشور تا پایان سال به 6 درصد می‌رسد

دنیای معدن - وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط تحریم حرکت صنعتی کشور استمرار پیدا کرده و در معادن هم همینگونه بوده است، گفت: در ۹ ماهه اخیر رشد بخش صنعت و معدن کشور به 5.4 درصد رسید و تا پایان سال ۶ درصد خواهد شد.

به گزارش دنیای معدن، علیرضا رزم‌حسینی امروز در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌‌های مس سرچشمه اظهار داشت: در کشور ما از ذخایر بسیار مهم و اثرگذار در توسعه، بحث معادن است و معادن در توسعه حرکت‌های بسیارخوبی آغاز کرده‌اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: صنایع معدنی به عنوان صنایع مادر قلمداد می‌شوند و در کشور، نزدیک به ۳۰ هزار میلیارد پروژه جدید مس با برنامه‌ و زمان‌بندی مشخص آغاز شده است.

وی تصریح کرد: شرکت‌های مادر و صنعتی بزرگ، محور توسعه منطقه‌ای هستند و باید به سمتی برویم و مدلی اجرا شود که شرکت‌های بزرگ با ظرفیت دولت، استان و کشور را بسازند.

رزم‌حسینی بیان کرد: شرکت مس از شرکت‌های مهمی است که می‌تواند محور توسعه منطقه‌ای باشد و در راستای توانمندی‌های مردم در کنار تولید و توسعه، محور توسعه باشد.

وی اظهار کرد: با همه مشکلات و تحریم، ملت ایران و دولت مقاومت کرد در ۲۹ قلم محصولات صنعتی رشد فوق‌العاده‌ای داشتیم و در حوزه تولید خودرو ۲۸ درصد رشد و در سایر صنایع هم رشد داشته‌ایم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه در شرایط تحریم حرکت صنعتی کشور استمرار پیدا کرد و در معادن هم همینگونه بود، گفت: در ۹ ماهه اخیر رشد صنعت و معدن کشور به 5.4 درصد رسید و تا پایان سال ۶ درصد خواهد شد.

رزم‌حسینی با بیان اینکه البته در تجارت به دلیل شرایط کرونا خساراتی دیدیم که امیدواریم با تولید واکسن، بخش تجارت کشور هم نجات پیدا کند، یادآور شد: صادرات طی ۹ ماهه اخیر روند افزایشی دارد و تا پایان سال رشد صادراتی افزایش خواهد داشت و تراز مثبتی در پیش است.

مجموعه مس محور توسعه منطقه‌ای قلمداد می‌شود

رزم حسینی همچنین در حاشیه افتتاح در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خوشبختانه در این مدت پیشر‌فت‌های خوبی در حوزه صنعت مس صورت گرفته و رشد ۱۲ درصدی در تولید صنعت مس را شاهد هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: امروز بالغ بر ۲۰ هزار میلیارد تومان عملیات جدید توسعه مس شامل کنسانتره، بخش‌های معدنی افزایش استخراج از معادن و پروژه‌های بیمارستان بحران و...افتتاح و کلنگ‌زنی شدند.

وی افزود: مجموعه مس، محور توسعه منطقه‌ای قلمداد می‌شود و امسال صادرات خیلی خوبی انجام گرفته و تا پایان سال هم رشد خوب صادراتی را شاهد خواهیم بود و زمینه اشتغال خوبی فراهم ‌می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید