177640

صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی از بنادر غرب هرمزگان

دنیای معدن - مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: با ایجاد بسترهای جدید و صادرات ۴۵۰ هزار تن انواع مواد معدنی و ساختمانی طی ۹ ماهه گذشته شاهد تحقق چشم اندازهای ترسیم شده در بنادر غرب استان هرمزگان هستیم.

به گزارش دنیای معدن، قاسم عسکری نسب در جمع خبرنگاران با اشاره به تدابیر اتخاذ شده در جهت رفع تمرکز زدایی و فعال نمودن بنادر کوچک اظهار داشت: احداث ترمینال مواد معدنی به مساحت 7 هکتار و در پی آن کاهش زمان انتظار شناورها سبب شد تا بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در 9 ماه سال جاری با ارسال 444 هزار و 33 تن مواد معدنی و مصالح ساختمانی به بنادر کشورهای هدف، رشد قابل توجهی را در این حوزه تجربه و به اهداف ترسیم شده در این حوزه دست یابد.

وی عمده کالاهای صادراتی را سیمان، گچ، سنگ گچ، نمک، سنگ گابرو و مصالح ساختمانی عنوان کرد و افزود: این نوع کالاها عمدتا به صورت فله و یا بسته بندی شده به کشورهای هدف صادر می شود.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندرلنگه گفت: راهبردهایی نظیر ارائه خدمات 24 ساعته، بهره گیری از کارشناسان و نیروهای متخصص و کارآمد، استفاده بهینه از امکانات دریایی و بندری همچنین احداث پنج رمپ بتنی و خاکی؛ زمینه حضور شرکت های بین المللی فعال در بخش صادرات مواد معدنی و مصالح ساختمانی را در بنادر غرب استان تقویت کرده است.

عسکری نسب تاکید کرد: اداره بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با نظارت بر 10 بندر تجاری و مسافری همچنین تحت پوشش قراردادن نیمی از جزایر کشور بعنوان قطب صادر مواد معدنی و مصالح ساختمانی معرفی و به عنوان کانونی مهم جهت تبادلات تجاری با کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای عمان نقش آفرینی می کند.

پای لنگ صادرات این بار برای یاقوت کویر/ وقتی زرشک در چمدان صادرات جای کمی داردخاوازی: صادرات محصولات کشاورزی نسبت به سال گذشته 22 درصد رشد داشته استآغاز صادرات برق ترکیه به عراق

دیدگاهتان را بنویسید