175777

پیشرفت فیزیکی فاز نخست فرآوری روی مهدی آباد به 50 درصد رسید

دنیای معدن - فاز نخست طرح سرب و روی مهدی آباد به عنوان بزرگترین کارخانه کنسانتره روی کشور تاکنون 50 درصد رشد فیزیکی داشته است.

به گزارش دنیای معدن، در فاز نخست فرآوری روی مهدی آباد سالانه با 2 میلیون تن خوراک ورودی، 200هزار تن کنسانتره روی تولید خواهد شد.

بر این اساس پیشرفت کنونی پیش بینی می شود فاز نخست طرح در نیمه سال 1400 به بهره برداری برسد به طوری که کلیه تجهیزات این فاز خریداری و وارد سایت شده است. فونداسیون بخش های مختلف نیز در حال تکمیل است و به زودی عملیات نصب تجهیزات آغاز می شود.

این طرح عظیم شامل پروژه های مختلفی از جمله خط انتقال آب به طول 100 کیلومتر، خط انتقال برق و احداث پست، پیش باطله برداری از معدن، احداث کارخانه های کنسانتره و کاتد و ... است که از نظر ظرفیت و وسعت کار یکی از بزرگترین کارخانه های کنسانتره فلز روی در سطح جهان به شمار می آید. این مجتمع پس از تکمیل همه فاز ها، حدود 4 درصد تولید جهان را به خود اختصاص خواهد داد و در مجموع سالانه 800 هزار تن کنسانتره معادل 280 هزار تن فلز محتوی روی تولید خواهد کرد. این در حالی است که تولید شمش روی کشور هم اکنون حدود 200 هزار تن در سال است

دیدگاهتان را بنویسید