174699

سرمایه گذاران سنگ های قیمتی در استان خراسان جنوبی حمایت می شوند

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سرمایه گذاری در حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی یک فرصت مناسب و کم نظیر است که در این راستا از سرمایه گذاران این حوزه در استان حمایت می شود.

به گزارش دنیای معدن، عباس جرجانی ظهر امروز در دیدار با سرمایه گذاران حوزه سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با اشاره به وجود ظرفیت ها، استعدادها و فرصت های سرمایه گذاری معدنی در هر یک از شهرستان های خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان نهبندان معادن خوبی از سنگ های تزئینی به ویژه گرانیت را با رنگ و طرح های متنوع در خود جا داده و در این بخش شاخص است.

وی، آندالوزیت را یکی از ظرفیت های دیگر شهرستان نهبندان دانست و گفت: آندالوزیت در این شهرستان حتی نسبت به آندالوزیت آفریقا دارای برتری است و نیاز به کار اکتشافی بیشتر دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی ادامه داد: شهرستان سربیشه با دارا بودن بیشترین معادن منیزیت استان و با ذخیره و عیار بالا، قطب منیزیت کشور است که در راستای تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده، فرآوری آن نیز در کارخانه منیزیم سربیشه انجام می شود.

جرجانی تصریح کرد: معادنی در زمینه گرانیت سبز کاهویی در منطقه درح شهرستان سربیشه نیز در حال فعالیت هستند که این نوع از گرانیت بسیار زیبا، مشتری پسند و منحصر به فرد است.

افتتاح بازارچه تخصصی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در اصفهان به روایت تصاویرخراسان جنوبی| دبیرخانه دائمی سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در خوسف افتتاح شد

وی با اشاره به ظرفیت شهرستان سرایان در ماده معدنی بنتونیت و کاربردهای فراوان آن بیان کرد: با توجه به ذخایر بسیار خوب بنتونیت در این شهرستان و شکل گیری واحدهای فرآوری مرتبط، می توان از سرایان به عنوان قطب بنتونیت کشور یاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی اظهار داشت: شهرستان طبس نیز با دارا بودن بیش از 76 درصد ذخایر زغالسنگ کشور به عنوان قطب زغالسنگ کشور شناخته شده که واحدهای فرآوری این ماده معدنی نیز به خوبی در طبس شکل گرفته و البته ظرفیت های خوب دیگری نیز در برخی از مواد معدنی مانند فلورین در این شهرستان وجود دارد.

جرجانی افزود: ذخایر معدنی خوبی نیز در حوزه سرب و روی در شهرستان بشرویه شناسایی شده که در این شهرستان در حال شکل گیری است.

وی شهرستان خوسف را هم در ماده معدنی طلا دارای مزیت و ظرفیت خوبی دانست که این شهرستان را نسبت به سایر شهرستان ها متمایز می کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با اشاره به وجود ذخایر خوب سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی با تنوع زیاد در استان، سرمایه گذاری در این بخش را یک فرصت مناسب و کم نظیر عنوان و تصریح کرد: خراسان جنوبی در این زمینه دارای پتانسیل و فرصت کار بیشتری است که در این راستا از سرمایه گذاران در این حوزه حمایت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید