173102

برنامه‌ شرکت طلاى زرشوران در سال ۱۴۰۰؛ تولید بیش از یک تن شمش طلا

دنیای معدن -برنامه تولیدی برای سال ۱۴۰۰ در شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران رسیدن به ظرفیت اسمی تولید در پروانه بهره برداری می باشد. با اصلاحات و رفع معایب موجود در خط تولید و بهره گیری از تجهیزات و لوازم روز، تولید ۱٫۸ تن شمش طلای ۲۴ عیار به عنوان هدف در برنامه تولیدی سال ۱۴۰۰ تعیین شده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، باطله برداری و استخراج ماده معدنی، به عنوان یکی از مهمترین فعالیت های جاری در معدن می باشد و حفاری اکتشافی جدید به میزان ۲۰٫۰۰۰ متر به مناقصه گذاشته شده و امیدهای بسیار زیادی به افزایش ذخیره کانسنگ طلای موجود در معدن با فعالیت های اکتشافی می رود.

برنامه تعریف شده در خط تولید، تولید حداکثری با تمامی ملاحظات فنی، مهندسی، سلامت کارگری و زیست محیطی است. در این راستا، تناژ ماده معدنی ورودی به خط تولید در ۸ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ با رشد ۱٫۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به بیش از ۲۵۰ هزار تن رسیده و در نتیجه تولید طلا در ۸ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۶ درصد رشد نشان می دهد.

بر اساس این گزارش مجتمع زرشوران نقش به سزایی در ایجاد اشتغال پایا در منطقه داشته، به طوریکه هم اکنون ۱۰۳۴ نفر در حوزه های مختلف قرارداد کار معین، شرکتی و خدماتی مشغول به کار می باشند و برآورد می شود حدود ۵ برابر این میزان نیز اشتغالزایی غیر مستقیم صورت گرفته باشد.

این گزارش حاکیست شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران به عنوان یک وظیفه ذاتی همواره برخود فرض می دانسته تا در توسعه و عمران همه جانبه منطقه دخیل بوده و با مشارکت در طرح های توسعه ای سعی داشته تا مسئولیت خود در بعد اجتماعی و توسعه ای به انجام برساند. از آن جمله می توان به تامین هزینه و کمک در احداث مدارس و جاده های روستایی اشاره نمود. شرکت طلای زرشوران در بعد سلامت جامعه نیز با کمک به تهیه تجهیزات بیمارستانی مانند دستگاه دیالیز و نیز در شرایط کنونی با ارائه پکهای بهداشتی به فرمانداری و شهرداری تکاب و همچنین پشتیبانی از ستاد کرونا شهرستان تکاب در انتقال کیت های آزمایشگاهی به مراکز آزمایشگاهی معتبر نیز فعالیت دارد.

گفتنی است شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران، شرکتی دولتی بوده و صد در صد سهام آن متعلق به سازمان ایمیدرو می باشد. هلدینگ مهندسی و بهره برداری آن از سال ۱۳۹۸ به شرکت ایمپاسکو سپرده شده است.

معدن طلای زرشوران در استان آذربایجان غربی و شهرستان تکاب قرار دارد و تولید شمش های طلا و نقره فعالیت اصلی آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید