172540

سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره ذغالسنگ در طبس تولید می شود

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت ذغالسنگ پروده طبس گفت: در این واحدبا فرآوری ذخایر معدنی سالانه ۷۵۰ هزار تن کنسانتره ذغالسنگتولید می شود.

به گزارش دنیای معدن، رمضان کریتی ثانی ظهر امروز در جریان بازدید حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در شرکت ذغالسنگ پروده طبس گفت: این شرکت با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و 300 هزار تن ذغالسنگ کک شو در طبس مشغول فعالیت است.

وی گفت: شرکت ذغالسنگ پروده طبس تنها معدن مکانیزه ذغالسنگ کشور و بزرگترین تولید کننده کنسانتره ذغالسنگ است.

مدیرعامل شرکت ذغالسنگ پروده طبس بیان کرد: این مجموعه با ظرفیت استخراج سالانه یک میلیون و 300 هزار تن ذغالسنگ کک شو در طبس مشغول فعالیت است.

وی اظهارکرد:در این واحد با فرآوری ذخایر معدنی سالانه 750 هزار تن کنسانتره ذغالسنگ نیز تولید می شود.

کریتی ثانی با بیان اینکه ر حال حاضر 2500 نفر در این مجموعه مشغول به کار هستند بیان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مبنی بر افزایش سرمایه گذاری شرکت ایمیدرو در این واحد، اشتغال ایجاد شده نیز بیشتر می شود.

استاندار خراسان جنوبی همچنین در سفر به شهرستانت طبس از کارخانه کک سازی این شهرستان بازدید و از وضعیت فعالیت و اشتغالزایی این پروژه مطلع شد.

این کارخانه با ظرفیت تولید سالیانه 450 هزار تن کک متالوژیکی از طریق تکنولوژی بازیافت حرارتی در مجاورت معادن زغال سنگ پروده قرار دارد.

حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در این واحد تولیدی بزرگ بیش از 1400 میلیارد تومان است. در حال حاضر 300 نفر نیرو در این کارخانه مشغول به کار هستند.

استاندار خراسان جنوبی: طبس به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص نیازمند زیرساخت های ویژه استاستاندار خراسان جنوبی از پروژه های عمرانی و درمانی شهرستان طبس بازدید کردتردد های شبانه در بیرجند و طبس از ساعت 21 تا 4 صبح همچنان ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید