170508

کنعانی‌زادگان: می‌رفتم برای سرم جایزه می‌گذاشتند!

کنعانی‌زادگان اکنون به عنوان یکی از مهره‌های تاثیرگذار پرسپولیس از اهداف خود در ۲۶سالگی با سرخ‌ها می‌گوید.

به گزارش دنیای معدن به نقل از "ورزش سه"، وقتی بعد از پایان دوران سربازی مسیر باشگاه رقیب را در پیش گرفت، موضع تندی را از سوی پرسپولیسی‌ها متوجه خود دید اما با جدایی زودهنگام از این تیم و در ادامه یک مسیر طولانی از سایپا و ماشین سازی به پرسپولیس بازگشت. همه نگران حواشی و کیفیت او در بازگشت به پرسپولیس بودند اما رفته رفته توانست به مهره‌ای غیرقابل چشم‌پوشی در این تیم تبدیل شود و اکنون هم در پرسپولیس و هم در تیم ملی به بازیکنی فیکس و بدون اشتباه و البته دور از حاشیه تبدیل شده است. کنعانی زادگان که در پایان فصل با پیشنهادی خارجی همراه شده بود، دیگر نمی‌خواست اشتباهی که یک بار انجام داده بود و هواداران پرسپولیس را با خود دشمن کرد، تکرار کند و اکنون مدعی است به خاطر این هواداران و دینی که بر گردنش دارند و همچنین فینال آسیا بدون هیچ بحثی به همکاری‌اش با تیم ادامه داده است.

کنعانی‌زادگان درباره دیدار مقابل نفت مسجد سلیمان و عدم موفقیت پرسپولیس در کسب سه امتیاز این بازی گفت: بازی خوبی بود و بیشتر تیم‌ها همانطور که قبلاً گفته بودم برای رویارویی با فینالیست آسیا انگیزه مضاعف دارند و این کار ما را سخت می‌کند. ما یک بازی خارج از خانه داشتیم و بعد از یک سفر طولانی این بازی را انجام دادیم که سختی آن را مضاعف می‌کرد. مثل همیشه تیم حریف آمده بود تا با لایه‌های دفاعی به فکر گل نخوردن و کسب یک امتیاز باشد و اگر فرصتی پیش آمد روی ضد حمله یا ضربه ایستگاهی شانس گلزنی پیدا کند و نیم نگاهی هم به این شکل به سه امتیاز داشته باشد و اگر هر سه بازی قبلی ما را نگاه کنید به همین شکل بوده و بدین ترتیب کار ما برای گل زدن خیلی سخت می‌شود و نمی‌توانیم بازی مورد نظر خودمان را انجام دهیم و به مشکل می‌خوریم.
وی ادامه داد: پرسپولیس تیمی است که مقابل تیم‌هایی که باز بازی می‌کنند و حمله می‌کنند خوب ظاهر می‌شود و روی ضد حمله و ایجاد حملات سرعتی توانمند است و اگر دقت کنید در آسیا هم برای همین نتیجه گرفتیم که حریفان برای دفاع و گرفتن مساوی به مصاف ما نیامدند ولی در لیگ معمولا اینطور نیست و با بازی بسته و فشرده حریف روبرو می‌شویم. برای این مورد هم کادرفنی راه حل پیدا کرده و در تمرینات رویش کار کردیم و این راه حل هم جواب داده و توانستیم بر مشکلی که گفتم فائق بیاییم ولی در استفاده از موقعیت‌هایمان کم دقت و بدشانس بودیم و با وجود بازی‌های خوبی که به نمایش گذاشتیم دو تساوی را در شرایطی کسب کردیم که مستحق پیروزی بودیم ولی متاسفانه نتایج دلخواه کسب نشدند و امیدوارم از بازی‌های بعدی روی در برد بیافتیم و همان پرسپولیسی بشویم که هواداران انتظار دارند. با این حال یک آمار خوب توانستیم از خودمان داشته باشیم و آن هم بسته نگه داشتن دروازه‌مان در 3 بازی گذشته است و همین که گلی دریافت نکردیم خودش یک پوئن مثبت برای تیم ماست.
مدافع پرسپولیس در مورد جدایی خلیل‌زاده که زوج خوب و هماهنگی با او تشکیل داده بود و جدایی‌اش باعث نگرانی هواداران شده است هم توضیح داد: شجاع برای پرسپولیس خیلی زحمت کشیده و چند سال خوب در این تیم داشته و در قهرمانی‌ها و فینال آسیا نقش داشته است ولی یک چیز کلی می‌خواهم بگویم و آن این است که اگر یک تیم خوب گل می‌زند صرفاً نشان از عملکرد خوب خط حمله‌اش نیست و اگر تیم هم عملکرد خوبی در خط دفاع دارد به دلیل عملکرد خوب نفرات خط دفاعی نیست و کل تیم در این جریانات نقش دارد. پرسپولیس هم سازماندهی دفاعی مستحکمی ایجاد کرده که خیلی به نفر وابسته نیست و در این سازماندهی گل زدن به تیم کار سختی است. این مرهون کار تیمی است که انجام می‌دهیم و برای همین خیلی جای نگرانی وجود ندارد. امسال هم با بچه ها به دنبال این هستیم که دروازه پرسپولیس را در اکثر بازی‌ها بسته نگه داریم و یک رکورد خوب در پایان فصل به ثبت برسانیم. این رکورد برای ما مهم است ولی مهم‌تر از آن این است که پرسپولیس نتیجه بگیرد و قهرمان شود. امیدوارم بتوانیم در کنار اینکه دروازه را بسته نگه می‌داریم گل هم بزنیم و 3 امتیاز بازی ها را به خودمان اختصاص دهیم.
کنعانی‌زادگان در مورد دوری‌اش از حواشی و تمرکزش روی کار فنی که باعث شده عملکرد مفیدی برای پرسپولیس داشته باشد هم توضیح داد: خدا را شکر می‌کنم که روند رو به رشدم را از زمانی که به پرسپولیس آمدم نشان دادم و همه تلاشم این بود که توانایی‌های خودم را به تیم و کادرفنی و هواداران نشان بدهم و ثابت کنم. خدا را شکر که قدم به قدم جلو رفتم و بهتر شدم. خیلی دوست دارم بتوانم در کنار وظایف دفاعی اگر فرصتی برای کمک به پرسپولیس در خط حمله در اختیارم قرار گرفت از آن به بهترین شکل استفاده کنم و اگر قسمت بود گلزنی کنم.
وی در رابطه با اینکه توانسته جایگاهش را در بین هواداران پرسپولیس با عملکرد خوبش بدست بیاورد و تبدیل به بازیکن محبوبی برای این تیم شده است هم گفت: من دوران سختی قبل از پرسپولیس داشتم و مصدومیت‌های زیادی که گریبانگیرم شد خیلی به فوتبالم ضربه زد و من را عقب انداخت که اگر آنها نبود شرایط خیلی بهتری ممکن بود در آن سال‌ها برایم رقم بخورد ولی خدا را شکر در نهایت توانستم به پرسپولیس بیایم. از وقتی هم که عضو پرسپولیس شدم به جان عزیزم قسم همه هم و غم من این بوده که برای تیم عضو مفیدی باشم و بازی‌های خوبی انجام دهم و هیچ وقت دنبال حاشیه و جنجال و اقداماتی که به فوتبال خودم و به تیم ضربه بزند نبودم. من در تیم‌هایی که قبلاً بودم نمی‌خواهم بگویم از پرسپولیس کوچکتر هستند ولی به هرحال در تیم‌هایی که هوادار کمتری دارند و برای قهرمانی نمی‌جنگند از 11 بازیکن فقط 2-3 بازیکنشان خیلی مطرح می‌شوند و به اصطلاح گل می‌کنند ولی در تیمی مثل پرسپولیس 22 بازیکن در یک سطح داریم که خیلی تفاوتی از نظر کیفی با هم ندارند و شرایط در اینجا با تیم‌های دیگر متفاوت است. من هم همه سعیم این بوده که بازیکن مفیدی برای پرسپولیس باشم و عملکرد خوبی از خودم به نمایش بگذارم. فکر می‌کنم به امید خدا تا حدودی در این کار موفق بودم و امیدوارم از این به بعد بهتر هم باشم.
کنعانی‌زادگان در مورد پیشنهاداتی که برای جدایی از پرسپولیس داشت ولی در نهایت تصمیم گرفت در این تیم بماند هم گفت: صد در صد برای بازیکنی که فیکس تیم ملی است و در پرسپولیس بازی می‌کند پیشنهادات خوب همیشه وجود دارد و من هم از این قائده مستثنی نیستم و پیشنهادات خوبی داشتم. شرایط این را داشتم که پول بدهم و قراردادم را فسخ کنم و جدا شوم ولی من مدیون پرسپولیس و هوادارانش بودم و آنها در آن شرایط سخت که به تیم آمدم لطف کردند پایم ایستادند و من را در بین خودشان پذیرفتند. حالا که پرسپولیس شرایط سختی داشت و چند بازیکن مهم جدا شده بودند، هواداران خیلی به من گفتند بمان و فشار آوردند و من هم با افتخار پذیرفتم و در این تیم ماندم چرا که دوست داشتم با این تیم قهرمان آسیا شوم. امیدوارم به این مهم هم دست پیدا کنم و در آینده با توجه به شرایط سنی که دارم بازهم فرصت لژیونر شدن و رفتن به اروپا یا کشورهای حوزه خلیج فارس برایم فراهم خواهد بود ولی قبلش باید دینم را به پرسپولیس و هوادارانش ادا کنم و برای همین ماندم. بله، درست هم می‌گویید و اگر اینبار در این شرایط می‌رفتم برای سرم جایزه هم میگذاشتند. اما نه خدا را شکر رابطه خوبی با هواداران دارم و با انرژی که از آنها میگیریم به دنبال یک اتفاق خوب هستیم.
وی در رابطه با تاثیر و جذابیت فینال آسیا در تصمیمش برای ماندن در پرسپولیس و تبدیل شدن به عضوی از تیمی که ممکن است تاریخ ساز شود هم گفت: واقعاً بگویم پیشنهادات خوب و از لحاظ مالی بالاتر از پرسپولیس داشتم و همانطور که گفتم شرایط فسخ قراردادم را هم داشتم و می‌توانستم بروم ولی یکی از دلایلی که تصمیم گرفتم بمانم قهرمانی آسیا و جذابیت حضور در فینال برای من بود تا بتوانم اگر این افتخار در اختیار پرسپولیس قرار گرفت من هم در آن سهیم باشم. من لحظه شماری می‌کنم جام را بالای دستان سیدجلال حسینی ببینم و همه ما می‌خواهیم بعد از فینال سید جلال جام را بالای سر ببرد. درست است که ما نمی‌دانیم حریفمان در فینال چه تیمی است ولی ما پرسپولیس هستیم و به قدری قوی هستیم که بتوانیم هر حریفی را شکست دهیم. شاید باورتان نشود هرشب خواب فینال آسیا را می‌بینم و امیدوارم بتوانیم به این مهم دست پیدا کنیم.
به نظرم اگر هواداران شانس حضور در فینال را داشتند قادر بودند تمام استادیوم را قرمز کنند و یک انرژی بزرگ برای ما شکل دهند. آنها واقعا فوق‌العاده هستند و در‌ چند بازی اخیر احساس کردیم یک تیکه بزرگ از قلب‌مان در کنارمان نیست. دوست داشتم در‌بازی فینال می‌توانستیم آنها را کنار خودمان داشته باشیم و خودم اگر شرایط فراهم بود باور کنید دوست داشتم ۵۰۰ هوادار را به هزینه شخصی به قطر ببرم. حالا شاید واقعا همانطور که می‌گوید هزینه بالایی داشته اما واقعا دل‌مان برای تک تک آنها تنگ شده و امیدوارم در شرایط فعلی با انرژی مثبت‌شان به ما کمک کنند.
مدافع پرسپولیس در پایان با اشاره به شرایط پرسپولیس و بازیکنان مهمی که از این تیم جدا شدند و اوضاعی که گفته می‌شود نگران کننده است هم گفت: بله بازیکنان مهم و خوبی از دست دادیم ولی بازیکنان خوبی هم جانشین آنها شدند و می‌توانند بازیکنان خوب و مفیدی برای تیم باشند. در مورد نگرانی هم باید بگویم خیلی مشکلات داریم و من نمی‌خواهم گلایه کنم ولی ببینید در برنامه ریزی مسابقات اصلاً به این توجه نمی‌کنند که ما در فینال آسیا بازی داریم و نماینده ایران هستیم و حکم تیم ملی را داریم.
ما 3-4 روز یک بار در حال بازی کردن و از این شهر به آن شهر رفتن هستیم و این از لحاظ بدنی روی ما تاثیر منفی می‌گذارد. در همین بازی اخیر ما 2 ساعت با اتوبوس از اهواز به سمت مسجد سلیمان رفتیم و برگشتیم و همه این مسائل به نوعی بی توجهی به پرسپولیس است که به نظرم حکم تیم ملی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید