167650

قم در حوزه سنگ‌های قیمتی ظرفیتی غنی دارد

دنیای معدن -معاون وزیر صمت در جلسه ویدیو کنفرانسی با استاندار: استان قم در کنار استان‌های خراسان، کرمان و اصفهان دارای ظرفیت‌های غنی در حوزه سنگ‌های قیمتی است.

معاون وزیر صمت در جلسه ویدیو کنفرانسی با استاندار: استان قم در کنار استان‌های خراسان، کرمان و اصفهان دارای ظرفیت‌های غنی در حوزه سنگ‌های قیمتی است.

به گزارش دنیای معدن، خداداد قریب پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از حمایت وزارت صمت از آموزش، غربالگری و ایجاد زیرساخت در بهره‌مندی از ظرفیت فرآوری سنگ‌های قیمتی در این استان خبر داد.
وی بر ایجاد نقشه راه ملی با هدف رونق بازار سنگ‌های قیمتی تا پایان سال جاری تاکید کرد و افزود: در سریعترین زمان ممکن و براساس تفاهم نامه وظایف استان‌ها و وزارتخانه مشخص شود و بازار‌های فروش فعال گردد.
وزیر صنعت معدن و تجارت تاکید کرد: اگر سازمان زمین شهری درباره وجود سنگ‌های قیمتی در استان قم به داده‌های جدیدی رسیده باشد این استان به ظرفیت‌های بیشتری دست یافته و لازم است در صدور مجوز‌های مورد تقاضا اهتمام بیشتر و جدی‌تری شود.
این درحالی است که رئیس سازمان زمین شهری کشور در سفر به استان قم این استان را استان فلزی خواند و از شناسایی ظرفیت‌های غنی معادن طلا و آهن در این استان خبر داده است.
بهرام سرمست، استاندار هم در این نشست با اشاره به معرفی قم به عنوان شهر انگشتر کشور از آمادگی ۲۰۰ هنرمند استان در فرآوری سنگ‌های قیمتی در صنعت انگشترسازی خبر داد.
سرمست گفت: بازار شمسه که در ضلع غربی حرم مطهر فاطمه معصومه(س) قرار دارد به عنوان بازار موقت انگشتر و سنگ‌های قیمتی راه اندازی می‌شود.
وی افزود: در ابتدای آزادراه قم به تهران زمینی به مساحت ۵ هکتار برای بازار دائمی انگشتر و سنگ‌های قیمتی جانمایی شده است.
استاندار همچنین با اشاره به ظرفیت‌های غنی معدنی، دریاچه نمک از وزیر صمت خواست در ایجاد راه دسترسی به این دریاچه حمایت‌های لازم از استان صورت گیرد.
سرمست تصریح کرد: هیئت وزیران مجور بهره برداری از دریاچه نمک را به قم داده است و هرگونه سرمایه گذاری توسط استان اصفهان باید از مسیر قم صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید