166245

گزارش بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ آماده عرضه سهام از حال و آینده

دنیای معدن - مدیرعامل زغال سنگ پروده طبس با امیدواری به عرضه اولیه سهام بزرگترین تولیدکننده زغال سنگ ، گزارشی از عملکرد نیمه نخست سال ارایه کرد.

به گزارش دنیای معدن، رمضان کریتی ثانی با اشاره به خلاصه عملکرد نیمه نخست سال جاری گفت: برنامه این شرکت در سه حوزه اصلی فعالیت سال جاری شامل ۷.۸ هزار متر حفریات معدنی (پیشروی)، ۱.۵ میلیون تن استخراج زغال سنگ خام و ۶۱۵ هزار تن تولید کنسانتره است که در دوره ۶ ماهه، به ترتیب ۳۶، ۵۲ و ۴۹ درصد اهداف سال محقق شده است.

وی افزود: شرکت طی ۱۲ سال فعالیت بیش از ۱۰ میلیون تن زغال سنگ از مسیرهای پیشروی، هفت کارگاه مکانیزه لانگوال و کارگاه های نیمه مکانیزه و سنتی استخراج و بیش از ۴ میلیون تن کنسانتره تولید کرده است. براساس برنامه، تولید کنسانتره زغال سنگ کک شو این شرکت در پایان استخراج هشتمین کارگاه مکانیزه لانگوال به ۵ میلیون تن خواهد رسید. ضمن اینکه دستیابی به ظرفیت های تولید زغال سنگ خام و کنسانتره تا افق ۱۴۰۰ محقق خواهد شد.

این مقام مسئول درخصوص وضعیت ذخایر زغالی ایران توضیح داد: عمده این ذخایر در نواحی البرزها، کرمان و طبس قرار گرفته اند و مجموع ذخایر اکتشاف شده در این نواحی افزون بر ۳.۶ میلیارد تن است. بخش زغال دار طبس با ذخیره اکتشافی ۲۷۵۰ میلیون تن حدود ۷۶ درصد ذخایر ایران از دو نوع حرارتی (آنتراسیت) و کک شو را در چهار ناحیه مزینو، آبدوغی، نای بند و پروده در خود جای داده است.

کریتی ثانی با اشاره به برنامه های توسعه شرکت توضیح داد: یک ذخیره جدید معدنی از طریق مزایده در اختیار شرکت زغال سنگ پروده طبس قرار گرفته و کارهای مطالعاتی و طراحی برای اجرای پروژه در دست اقدام است که با اجرای این طرح، حدود ۵۰ میلیون تن ذخیره جدید به ظرفیت در دست بهره برداری افزوده شده و فرصت های اشتغال جدیدی نیز ایجاد خواهد شد. پیگیری خرید سری جدید تجهیزات مکانیزه استخراج لانگوال معدن و عملیاتی کردن پروژه تغلیظ کارخانه زغالشویی نیز ادامه دارد که باعث افزایش۵۰۰ هزار تنی ظرفیت استخراج زغال سنگ و بهبود ۵ درصدی فرآوری و افزایش وزنی تولید کنسانتره خواهد شد.

کریتی ثانی افزود: اجرای پروژه موسوم به بلندینگ نیز یکی دیگر از طرح های در دست پیگیری است که هدف آن تامین محصول با مشخصات کیفی مورد نیاز مشتری در صنایع فروآلیاژ و به ویژه فروسیلیس است. یکی از رویکردهای مهم شرکت، استفاده حداکثری از توان و ظرفیت داخلی است و به همین دلیل نیز اقدامات گسترده ای برای مهندسی معکوس اقلام و تجهیزات مصرفی انجام شده که نتیجه آن بومی سازی بیش از ۱۴۰۰ قلم کالا است.

وی افزود: انتظار می رود ورود این شرکت به عنوان بزرگ ترین تولیدکننده زغال سنگ به بازار سرمایه، زمینه ساز مشارکت عمومی شهروندان در فعالیت های تولیدی و توسعه باشد تا زمینه ساز رشد و توسعه هرچه بیشتر معدنی، صنعتی و اقتصادی منطقه شود. با برنامه ریزی متولیان امر برای تدوین طرح جامع زغال سنگ، موفقیت اجرای آن وابسته به بررسی همه جانبه ظرفیت ها و تدوین راهکارهای مناسب برای ایجاد تمرکز با هدف افزایش تولید و توسعه معدنکاری مکانیزه است.

دیدگاهتان را بنویسید