164610

مشاور بومی سازی ایمیدرو مطرح کرد:

برنامه ها و اقدامات ایمیدرو در حوزه بومی سازی؛ از راه اندازی سامانه جامع بومی سازی تا ساخت ماشین آلات معدنی/ اعطای یارانه 4 درصدی به خریداران ماشین آلات معدنی

دنیای معدن - مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: فعال کردن سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد، همکاری با انجمن های تخصصی برای ساخت ماشین آلات و قطعات، برنامه ریزی برای دستیابی به دانش فنی و تولید ورق های فولادی کرایوژنیک از مهم ترین اقدامات بومی سازی ایمیدرو در حوزه بومی سازی است.

به گزارش دنیای معدن، حسن یونسیان درباره چشم انداز و هدف گذاری بومی سازی، اظهار داشت: برخورداری کشور از دانش و فناوری کامل طراحی و ساخت قطعات، تجهیزات، مواد و فرآیندهای زنجیره ارزش بخش معدن و صنایع معدنی با هدف پایداری تولید تا سال 1404 چشم انداز بومی سازی ایمیدرو است.

وی افزود: تلاش می کنیم که با نگاه ویژه و اهمیت بخشی مضاعف به مقوله بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی، شاهد کاهش ارزبری، خودکفایی در زمینه طراحی و ساخت خطوط تولید، تامین پایدار نیازمندی های این بخش،بهره مندی از ظرفیت ها و توانمندی های داخلی، افزایش بهره وری و همچنین رونق اشتغال باشیم.

ایجاد ساختار واحد و منسجم
مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: باتوجه به نبود ساختاری واحد برای بومی سازی در بخش معدن و صنایع معدنی، ساختار بومی سازی و ساخت داخل در ایمیدرو تشکیل شده و در جهت یکپارچه سازی سیاست گذاری بومی سازی، تلاش می کند.

فعال شدن سامانه جامع بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران
وی عنوان کرد: با هدف ایجاد بانک اطلاعاتی جامع درخصوص نیازمندی ها و توانمندی های این بخش و برقراری ارتباط موثر بین سازندگان و مصرف کنندگان، سامانه بومی سازی زنجیره آهن و فولاد ایران ایجاد شده است.
یونسیان ادامه داد: تاکنون اطلاعات حدود ۱۹ هزار قلم بومی سازی شده توسط شرکت های معدنی و توانمندی های بومی سازی شده توسط سازندگان داخلی در سامانه بارگذاری شده و در حال تکمیل است.
وی یادآور شد: اطلاعات فوق در سامانه http://lrm.steeliran.org درج شده است.


همکاری با انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی
وی با اشاره به حمایت های این سازمان از انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات راهسازی و معدنی، گفت: از جمله این اقدامات می توان به مواردی همچون؛ تأمین بخشی از نیاز ارزی شرکت ها از محل صادرات شرکت های تابعه ایمیدرو و کمک به تأمین ورق مورد نیاز تولیدکنندگان از طریق شرکت های فولادی اشاره کرد.

اعطای یارانه 4 درصدی به خریداران ماشین آلات
مشاور رئیس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد: همچنین صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در راستای حمایت از سازندگان داخلی ماشین آلات، به خریداران یارانه 4 درصدی اعطا خواهد کرد.

انعقاد موافقت نامه بومی سازی تولید ورق های فولادی کرایوژنیک
یونسیان گفت: موافقت نامه بومی سازی فناوری، دستیابی به دانش فنی و تولید ورق از جنس فولادهای کرایوژنیک مورد استفاده در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی بین ایمیدرو، جهاد دانشگاهی، فولاد مبارکه، فولاد اکسین خوزستان، مجتمع فولاد اسفراین و شرکت مهندسی و توسعه نفت امضا شده است.
وی افزود: در این زمینه کارگروه فنی پروژه نیز تشکیل شده که وزیر نفت نیز با خرید تضمینی محصول موافقت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید