164182

برای جلوگیری از قاچاق ؛

معاونت علمی پایگاه صادراتی سنگهای قیمتی راه اندازی می کند

دنیای معدن - رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران گفت: پایگاه صادراتی در مرز ایران و افغانستان در راستای صادرات این سنگها به زودی راه اندازی می شود.

محمدجواد پیش بین اظهار کرد: یکی از اقداماتی که طی 6 ماهه اخیر در راستای ایجاد بازار سنگهای قیمتی و جواهرات انجام دادیم انعقاد تفاهم نامه ای با خانه معدن ایران بود.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران(در معاونت علمی و فناوری) گفت: به واسطه این تفاهم نامه، کارگروههایی تحت عنوان «کارگروه سنگ و جواهرات گوهر سنگ» در همه استانهای کشور توسعه داده می شوند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۶ کارگروه تشکیل داده شده و قرار است ۴کارگروه دیگر تا پایان سال ایجاد شود، گفت: به دلیل اینکه در ابتدا و انتهای خط تولید و فروش فراورده های سنگها و جواهرات و ... مشکل داریم، استراتژی ایجاد کارگروهها در استانهای کشور را پیگیری می کنیم که بازارچه گوهرسنگ ها در سراسر کشور ایجاد شود.

پیش بین با بیان اینکه این کارگروهها تمام محصولاتشان را با آخرین متدهای روز دنیا عرضه می کنند، گفت: در این اقدام مسئله جذب توریسم و نگاه صادراتی محصولات مربوط به سنگهای قیمتی و جواهرات و ... مد نظر قرار گرفته شده است.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران(در معاونت علمی و فناوری) ادامه داد: همچنین در کنار این قضیه چون پتاسیل خوب معدنی در کنار استان خراسان یعنی افغانستان وجود دارد در صدد برآمدیم تا پایگاه صادراتی را بین مرز ایران و افغانستان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه این پایگاه صادراتی در یک منطقه ویژه اقتصادی (دوقارون در افغانستان) است، گفت: این پایگاه با همکاری (ایمیدرو)، استانداری خراسان و معاونت علمی و فناوری راه اندازی می شود.

به گفته پیش بین، این پایگاه صادراتی محلی می شود که محصولات مربوط به سنگهای قیمتی و جواهرات تبدیل به محصول شده و از آنجا به سایر کشورها صادر می شود.

رئیس کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار جواهرات و سنگهای قیمتی ایران(در معاونت علمی و فناوری) با تاکید بر اینکه پایگاه صادراتی در خصوص این سنگ ها نداریم، گفت: این باعث ایجاد ارزش افزوده خواهد شد و از قاچاق سنگهای قیمتی، جواهرات و ... جلوگیری می شود.

دیدگاهتان را بنویسید