158772

خروج از رکود با کمک بازار سرمایه

دنیای معدن- برای خروج اقتصاد از رکود باید از همه ظرفیت های کشور استفاده کرد که بازار سرمایه یکی از مهمترین آنهاست، از مشکلات مهم شرکت ها و واحدهای تولیدی مشکل نقدینگی است با توجه به ظرفیت های محدود نظام بانکی شرکت های بورسی به ویژه بورس کالای ایران بهترین گزینه برای تامین مالی این بنگاه هاست.

صبا نمایشی- به گزارش دنیای معدن، کمبود نقدینگی و نداشتن سرمایه در گردش از معضلات اصلی تولید کنندگان در زمان رکود است اگرچه مرسوم ترین راه حلی که تولید کنندگان در این زمان انتخاب می کنند گرفتن وام توسط بانک هاست اما این کوتاه ترین و تنها ترین را ه نیست راه دیگر استفاده از تامین مالی از طریق بورس هاست.

محمود رضا خواجه نصیر مدیر تامین سرمایه آرمان در این رابطه اظهار داشت: ما می توانیم در بازار سرمایه کارهای بزرگی انجام دهیم سقف اعتباری و پرداختی به مشتریان در بانک ها محدود است در صورتی که حجم فروش یک شرکت بالا باشد به راحتی می تواند از این طریق تامین مالی کند.
وی افزود:شرکت بورس کالای ایران تنها با یکی از ابزارهای مالی خود یعنی اوراق سلف موازی استاندارد برای بنگاه ها تامین مالی کرده است.
به گفته وی این یعنی هر تولید کننده با اتکا به تولید آینده خود می تواند بخشی از پول مورد نیازش را تامین کند.
بنابراین مزییت انتشار اوراق سلف این است که فرایند اداری خیلی سریع صورت می گیرد و شرکت تولید کنند می تواند مراجعه کند به بورس کالا و مراحل کار را انجا دهد.
علاوه بر این اوراق سلف موازی استاندارد در زمان رکود سرعت نقد شوندگی بالایی دارد و از مالیات معاف است
وی در پایان ادامه داد:حال که نظام بانکی برای تامین پول مورد نیاز تولید کنندگان با مشکل رو به رو است ابزارهای تامین مالی در شرکت های بورسی می تواند اعصای دست تولید کنندگان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید