157387

مشارکت ایمیدرو در آموزش فرآوری سنگهای قیمتی خراسان رضوی

دنیای معدن -معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ایمیدرو با مشارکت در آموزش فرآوری سنگ های قیمتی و اکتشاف معادن در این استان موافقت کرد.

علی رسولیان روز شنبه افزود: این مهم امروز در هشتمین نشست ویدیوکنفرانسی ستاد سیاستگذاری صنعت گوهرسنگ، با حضور معاون وزیر صنعت و مدیر هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران به دست آمد.

وی همچنین به تفاهمنامه همکاری میان ایمیدرو و استانداری خراسان رضوی به منظور ایجاد بازارچه گوهرسنگ در مشهد اشاره و بیان کرد: اخیرا در همین چارچوب چهار مکان متعلق به شهرداری مشهد، سازمان همیاری شهرداریها و بخش خصوصی مورد بازدید قرار گرفت که در حال رایزنی برای نهایی کردن مکان، نحوه واگذاری و مدل مالی آن هستیم.

معاون استاندار خراسان رضوی ادامه داد: با توجه به اینکه مرز دوغارون در شرق این استان ظرفیت مناسبی برای واردات سنگهای قیمتی دارد همچنین می تواند به مکان مناسبی برای فرآوری سنگهای قیمتی، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی تبدیل شود.

وی به وجود ۸۴۰ فرد آموزش دیده در صنعت گوهرترتشی یا سنگتراشی در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: علاوه بر مرکز گوهرشناسی استان به عنوان تنها پژوهشکده سنگ در کشور، ۶۷۰ مغازه سنتی در حوزه تراش و فروش سنگهای قیمتی در محل بازار رضای مشهد واقع در پیرامون حرم مطهر رضوی فعالیت دارند.

رسولیان گفت: خراسان رضوی از ظرفیت بالایی در زمینه گوهرسنگها و تولید زیورآلات از آنها برخوردار است که نیازمند توجه ویژه و توسعه ظرفیتها یا بهبود فعالیتها در این زمینه است.

همچنین در این نشست درخواست هایی توسط معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی از جمله تسهیل در قوانین صادراتی گوهرسنگ ها مطرح شد که مورد موافقت سازمان ایمیدرو قرار گرفت.

دیگر معاونان وزارت صمت و نمایندگان بانک مرکزی، گمرک، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین رییس اتحادیه طلا و جواهرات کشور در این نشست ویدیو کنفرانسی حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید