152475

ایمیدرو اجرای تفاهمنامه ساخت ماشین آلات معدنی توسط هپکو را ضمانت کرده است

دنیای معدن -سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ایمیدرو اجرایی شدن تفاهمنامه ساخت حدود ۷۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی توسط هپکو را تضمین کرده است.

«حسین مدرس خیابانی» در نشست ویدئو کنفرانس با روسای خبرگزاری جمهوری اسلامی استان‌های کشور افزود: ایمیدرو به همراه شرکت هایی همچون مبارکه،چادرملو، ملی مس، گل گهر و برخی صندوق‌های معدنی با رویکرد تحقق جهش تولید، تفاهمنامه‌هایی در راستای خرید محصولات از هپکوی اراک را منعقد کرده است.

وی ادامه داد: شرکت های معدنی با راهبری ایمیدرو بدون شک در راستای تحقق شعار جهش تولید در هپکو و بازگشت مجدد رونق اقتصادی به این واحد تولیدی بزرگ خاورمیانه تلاش خواهند کرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سوال رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان مرکزی مبنی بر ضمانت اجرایی تفاهمنامه‌ها با هپکو ادامه داد: رئیس هیات عامل ایمیدرو تحقق و اجرای این تفاهمنامه و تحقق قرارداد ساخت ماشین آلات توسط هپکو را تضمین کرده است.

مدرس خیابانی ادامه داد: مساله ای که باید رسانه‌ها و ایرنا در خصوص یاری هپکو به منصه ظهور برسانند، تلاش برای ترک تشریفات مناقصات این قراردادهاست که بتوان با سرعت بیشتری هپکو را یاری کرد.

سرپرست وزارت صمت در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر جلوگیری از واردات نرمال هگزان به کشور افزود: با توجه به اینکه در هفته های پیش تولید محصول نرمال هگزان در پالایشگاه شازند آغاز شد، اقداماتی برای محدودسازی تعرفه واردات این محصول به کشور انجام شده است و سیاست اصلی وزارت صنعت جلوگیری از هرگونه کالای مشابه تولید داخل به کشور است.

وی تصریح کرد: شرکت پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند باید اقدامات لازم برای دریافت مجوزهای مربوطه مرتبط با قوانین واردات و صادرات و تضممین های لازم برای تامین این ماده حیاتی مورد نیاز کشور را در دستور کار قرار دهد و در این مسیر وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز ضمن توجه به تامین نیاز داخل به این محصول، بدون شک جلوی واردات را خواهد بست.

شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) تولیدکننده بنزین یورو ۴ و یکی از مهمترین پالایشگاه های نفت کشور است که به‌عنوان بزرگترین پالایشگاه تک واحدی ایران در سال ۱۳۷۲ با ظرفیت اسمی ۱۵۰ هزار بشکه در روز راه‌اندازی شد.

این شرکت نخستین پالایشگاهی است که کار مطالعه و عملیات اجرایی آن بعد از انقلاب اسلامی و در نخستین سال بعد از جنگ تحمیلی آغاز شد.

ظرفیت این پالایشگاه پس از مدتی با تلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص به ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید.

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴شروع به فعالیت کرد.

شرکت هپکو اراک در حال حاضر ۲۵ نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می‌کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد تولید می‌شود.

کارخانه هپکو در اوج پیشرفت و بالندگی در سال ۱۳۸۵ به بخش خصوصی واگذار شد.

از دی ماه سال ۹۵ بازگرداندن این کارخانه به سازمان خصوصی سازی ایران پیگیری شد تا اینکه پیشنهاد واگذاری این کارخانه به شرکت هیدرواطلس ساوه عنوان و بهمن ماه همان سال، قطعی شد.

پس از عملکرد یکساله شرکت هیدرواطلس، این شرکت خرداد ماه سال ۹۷ از سازمان خصوصی سازی بازگردانده شده و مدیریت جدید واگذار شد.

با تلاش‌های مدیریت استانی و پیگیری کارگران، هپکو اراک سال گذشته به سازمان خصوصی بازگردانده شد و ۲۳ تیرماه جاری با تشریفات قانونی به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی(شستا) واگذار شد.

دیدگاهتان را بنویسید