142696

مهرماه 99 معدن طلای هیرد به بهره‌برداری می‌رسد

دنیای معدن -وجیه‌اله جعفری، مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران درباره وضعیت معدن طلای هیرد به دنیای معدن گفت: اکتشافات معدن طلای هیرد قبلا توسط نهادهای دیگر انجام شده است و پس از دو سال برای تکمیل اکتشافات این معدن منتقل شد.

صبا نمایشی- جعفری ادامه داد: معدن هیرد ۴ آنومالی دارد که در حال حاضر در آنومالی ۳ کارخانه فرآوری احداث می‌شود. کار بر روی یکی از آنومالی‌های توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی آغاز شده است و مورد آزمون قرار گرفته است.


مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان کرد: از طریق بخش خصوصی سرمایه‌گذار را جذب کردیم و خوشبختانه علی‌رغم این‌که واگذاری این معدن در اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد و قرار بود بر طبق زمان‌بندی در اردیبهشت 1400 به بهره‌برداری برسد اما بر طبق پیش‌بینی‌ها، انشااله مهر سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.


وی با بیان اینکه بخش سنگ‌شکن این معدن در دی ماه راه‌اندازی شده است، گفت: سرمایه‌گذار برای بخش‌های دیگر در حال خرید تجهیزات می‌باشد.


جعفری در ادامه عنوان کرد: امیدواریم مهرسال آینده شاهد بهره‌برداری این معدن باشیم که این موضوع برای منطقه نهبندان که یک منطقه محروم است اتفاق بسیار خوبی است.


به گفته مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران این تنها بخشی از ذخیره‌ای است که در این منطقه واقع شده است که با تکمیل اکتشافات ذخایر بیشتری در این منطقه یافت می‌شود و می‌توانیم شاهد توسعه فرآوری‌های در حوزه طلا و مس باشیم که منجر به توسعه و تولید بیشتر در این منطقه خواهد شد.


گفتنی است معدن طلای هیرد در ۱۵۰ کیلومتری جنوب بیرجند و ۸ کیلومتری روستای بصیران قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید