142572

۳ هزار و ۲۰۰ تن طلا سالانه در دنیا تولید می‌شود

دنیای معدن -بهروز برنا، عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در گفت‌و‌گو با دنیای معدن اظهار کرد: طلا یکی از مواد معدنی دارای اولویت است. سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی حدود 25 سال است که در بحث اکتشاف طلا به طور جدی وارد عمل شده است.

صبا نمایشی- برنا افزود: اکتشافات طلا توسط این سازمان به طور خاص از دهه شصت شروع شد که خوشبختانه نتایج خوبی را به همراه داشت.

وی ادامه داد: ایران در زمینه تولید طلا در دنیا در رتبه ۳۹ و در آسیا در رتبه ۱۱ قرار دارد.

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران بیان کرد: با توجه به اینکه ۱۴ زون طلادار در کشور کشف شد، هم‌اکنون ۳۲ معدن طلا در کشور وجود دارد که ۲۱ از آن در حال حاضر فعال و ۹ غیرفعال و ۲ معدن طلا نیز در حال تجهیز شدن هستند.

وی با بیان اینکه ۱۲۱ کشور در دنیا تولید طلا را پیگیری می‌کنند، افزود: تاکنون بر اساس اکتشافاتی که انجام شده ۳ هزار و ۲۰۰ تن طلا سالانه در کل دنیا تولید می‌شود.

برنا عنوان کرد: خوشبختانه ذخایر خوبی در کشور در بحث طلا داریم و باید تولید طلا در کشور را به ۳۲ تن برسانیم.

عضو هیئت مدیره شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با استان‌های طلاخیز کشور را شامل آذربایجان غربی، کردستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، سمنان، زنجان، آذربایجان شرقی و حتی استان اصفهان، استان مرکزی و قم دانست.

وی با اشاره به اینکه قدیمی ترین معدن طلای کشور (موته) اکنون در دست شرکت تهیه و تولید مواد معدنی است، افزود:
توانستیم بالاترین رکورد را در طلای موته با بیش از ۶۰۰ کیلو طلا در سال داشته باشیم. همچنین سازمان ایمیدرو با کمک شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در زمینه معادن طلا اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید