138860

مجتمع های کک سازی زرند در فهرست صنایع آلاینده قرار ندارد

دنیای معدن -مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با اشاره به وجود 2 کارخانه کک سازی در حوالی شهر زرند گفت: این 2 مجتمع در فهرست صنایع آلاینده محیط زیست قرار ندارد.

به گزارش دنیای معدن، مرجان شاکری افزود: 2 مجتمع کک سازی شهرستان زرند سالهای گذشته در شمار صنایع آلاینده بودند اما بر اساس پیگیری های کارشناسان محیط زیست پارامترهای خروجی گازهای خروجی این 2 مجتمع به حد استاندارد رسیده و اکنون در لیست صنایع آلاینده قرار ندارند.
وی با بیان اینکه تمام تلاش اداره کل حفاظت محیط زیست در راستای حرکت صنایع به سمت صنعت سبز است و ما درصددیم اقداماتی انجام شود تا صنعت به محیط زیست آسیبی نرساند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان تصریح کرد: 2 مجتمع کک سازی زرند در حال اجرای پروژه خاموش سازی کک به روش خشک هستند.
وی ادامه داد: خاموش سازی کک به روش خشک با عنوان سی بی کیو موجب کاهش آلایندگی، تولید انرژی و برق می شود.
شاکری گفت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمان در زمینه پالایش آلاینده های زیست محیطی، گازهای خروجی را کارخانجات کک سازی زرند را مورد بررسی قرار داده است.
وی تاکید کرد: برنامه ریزی برای نصب سیستم پایش لحظه ای و آنلاین بتکس محیطی بر روی دودکش های اصلی 2 کارخانه در برنامه مسئولان این کارخانجات قرار دارد و محیط زیست نیز در حال پیگیری است.
وی تاکید کرد: گازهای خروجی از دودکش های مجتمع های کک سازی شهرستان زرند اکنون بر اساس ارزیابی های کارشناسان محیط زیست در حد استاندارد است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان با بیان اینکه صنعت کک سازی بوی نامطبوع ایجاد می کند تصریح کرد: هیچ استانداردی در مورد بو وجود ندارد اما کارشناسان در حال تدوین این استاندارد هستند.
وی افزود: اندازه گیری گازهای خارج شده از دودکش های کارخانجات کک سازی زرند در زمانی که بو متصاعد می شده نیز در حد استاندارد بوده است.
شاکری با تاکید بر اینکه همیشه وجود بو دلیل بر آلایندگی واحد صنعتی نیست اظهار داشت: 2 مجتمع کک سازی شهرستان زرند هم اکنون در راستای استاندارهای محیط زیست در حال فعالیت هستند و در کنار این مهم انجام مسئولیت های اجتماعی را نیز تقبل کرده اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان بیان کرد: سیستم های پایش آنلاین هوا در شهرستان زرند از طریق این کارخانه ها اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید