138077

زنجان دومین استان تولیدکننده سنگ های معدنی در کشور است

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از وجود ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان خبر داد و گفت: زنجان دومین استان تولیدکننده سنگ های معدنی در کشور است.

به گزارش دنیای معدن، ناصر فغفوری شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران در محل استانداری زنجان، از وجود ۳۷۱ معدن در استان زنجان خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۱۰ معدن به صورت فعال و ۶۱ معدن غیرفعال است.

وی اظهار کرد: تاکنون ۲ هزار میلیارد ریال در معادن استان زنجان سرمایه گذاری شده است که این مهم در ایجاد اشتغال بسیار اثرگذار بوده، ذخیره قطعی معادن استان زنجان بالغ بر ۴۶۳ میلیون تن و میزان استخراج سالانه اسمی این معادن ۹ میلیون تن است.

وی از وجود ۳۵ نوع ماده معدنی در استان زنجان خبر داد و تأکید کرد: زنجان دومین استان تولیدکننده سنگ های معدنی در کشور است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه از فعالیت ۱۷ واحد صنعتی سیم و کابل با ظرفیت ۹۳ هزار تن در استان زنجان خبر داد و ابراز کرد: میزان سرمایه گذاری این تعداد واحد تولیدی در عرصه سیم و کابل ۱۱۰۰ میلیارد تومان با اشتغال زایی ۱۰۰۰ نفر است و سیم و کابل تولیدی استان زنجان به ۱۲ کشور جهان صادر می شود.

فغفوری از بهره برداری ۵ واحد سیم و کابل در استان زنجان تا یک ماه آینده خبر داد و افزود: با بهره برداری از این واحدها برای ۵۰۰ نفر شغل جدید ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید