136209

لزوم بهره گیری از ظرفیت و توانمندی تشکل های غیردولتی حوزه معدن

دنیای معدن -رئیس خانه معدن کشور گفت: بهره گیری از توانمندی و ظرفیت تشکل های غیردولتی حوزه معدن، نقش موثری در توسعه و پویایی این بخش دارد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا بهرامن پیش از ظهر چهارشنبه در نشست شورای سیاست گذاری صنعت سنگ استان مرکزی در اراک، اظهار داشت: برمبنای ارزیابی انجام شده، کشور از نظر معدنی ظرفیت مطلوب دارد و در حال حاضر ۶۸ نوع ماده معدنی از معادن موجود کشور استخراج می شود.

رئیس خانه معدن کشور افزود: برآورد نشان می دهد که هر ساله بیش از ۴۰۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور استخراج می شود.

بهرامن بیان کرد: هم اکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ معدن در کشور به استخراج مواد معدنی مشغول هستند و با توجه به ظرفیت مطلوب موجود، می توان به سهولت نقش آفرینی این بخش را در اقتصاد و تولید کشور افزایش داد.

رئیس خانه معدن کشور خاطرنشان ساخت: این مهم حتی در یک مقطع نه چندان بلندمدت نیز امکان پذیر است و اگر برنامه ریزی اصولی صورت پذیرد می توان سهم بخش معدن را در تولید ناخالص ملی کشور از شش درصد به هشت درصد رساند.

وی تصریح کرد: کشورمان در حوزه صنعت سنگ از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار است که بخشی از این سنگ نیز در استان مرکزی استخراج می شود و از سوی دیگر در زمینه معادن فلزی همچون مس و آهن نیز وضعیت مطلوبی داریم.

رئیس خانه معدن کشور ادامه داد: در راستای پویایی بخش معدن در کشور باید بهره گیری از توانمندی و ظرفیت تشکل های غیردولتی و بخش خصوصی این حوزه مدنظر قرار گیرد.

بهرامن اضافه کرد: همچنین حمایت از برگزاری نمایشگاه های بین المللی در حوزه محصولات معدنی، گام مهمی برای توسعه این حوزه در کشور است و در این راستا آمادگی های لازم از سوی فعالان این بخش وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید