132537

اجرای پروژه سیستم یکپارچه اطلاعاتی در میدکو

دنیای معدن - پروژه برنامه توسعه سازمان مدیریت حرفه‌ای در اندازه جهانی برای نخستین بار در کشوراز سوی میدکو اجرا شد. محمدجعفر اکرام جعفری، رئیس کمیته توسعه سازمان و مدیریت هلدینگ میدکو در یک نشست خبری با اشاره به برنامه میدکو برای اجرای پروژه سیستم یکپارچه اطلاعاتی افزود: برای اجرای این پروژه ۱۰ سیستم و۱۶۰ زیرسیستم را طراحی کرده‌ایم که جهت اجرای ۱۰ سیستم نخست، ۱۶۰ زیرسیستم باید به‌طور یکپارچه به فعالیت خود ادامه دهند که این روند اکنون در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ۲۱۱ فرآیند را برای اجرای این کار باید اجرایی کنیم. کاری که پیچیدگی‌های بسیاری خواهد داشت و برای انجام این کار با یاری شرکت بین‌المللی پوسکو با استانداردهای بین‌المللی این مهم را به انجام خواهیم رساند. رئیس کمیته توسعه سازمان ومدیریت هلدینگ میدکو خاطرنشان کرد: برای نظارت بر اجرای پروژه‌ها ۲ هزار دوربین را در میدکو نصب خواهیم کرد تا کل تولید و سیستم را تحت کنترل خود دربیاوریم. به گفته وی، مجموع سرمایه‌گذاری برای توسعه پروژه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان خواهد بود و از شرکتی ایرانی برای اجرای آن استفاده خواهد شد. اکرام جعفری تاکید کرد: نمونه خارجی این نرم‌افزار تنها ۸۰ درصد نیازهای ما را برطرف می‌کرد در حالی که این نرم‌افزار به ۱۰۰ درصد نیازهایمان پاسخ خواهد داد. وی گفت: سرعت عمل در تصمیم‌گیری در میدکو مشابه چندانی ندارد و همزمان ۱۰ پروژه میدکو در حال بهره‌‌برداری است و ۸ پروژه دیگر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید. وی افزود: این شرکت معدنی ۱۷ شرکت تابع دارد که ارزش فعلی آن در بورس ۴۵هزار میلیارد ریال بوده و ارزش دارایی‌های آن ۱۲۰ هزار میلیارد ریال است.

رئیس کمیته توسعه سازمان ومدیریت هلدینگ میدکو به تعالی مدیریتی به‌عنوان مهم‌ترین‌ عامل در رشد و توسعه یک سازمان و شرکت اشاره کرد و گفت: تاکنون این شرکت موفق شده برای ۱۰ هزار و ۸۵۸ نفر در کشور شغل ایجاد کند و با توجه به تعاریف استاندارد اشتغال غیرمستقیم (۱۰ الی ۱۵ شغل غیرمستقیم به ازای ایجاد هر شغل مستقیم)، دست کم بیش از ۱۰۸ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم از سوی این شرکت اشتغال‌زایی شده است. وی در‌باره ترکیب نیروی انسانی حاضر و فعال در این شرکت نیز افزود: در مجموع اشتغال ایجاد شده، ۵/ ۹۶ درصد را بومی‌ها و تنها ۵/ ۳ درصد را غیر‌بومی‌ها تشکیل می‌دهند که با عنایت به وجود عمده شرکت‌های تابعه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، در توسعه این مناطق نقش داشته است.اکرام جعفری همچنین از جذب ۷۲۰ میلیون یورو فاینانس (تامین مالی خارجی) برای طرح‌ها و پروژه‌های این هلدینگ در دوران تحریم‌ها خبر داد. به گفته وی، این فاینانس‌ها که عمدتا از سوی چینی‌ها تامین اعتبار شده، حاصل نوع ارتباطات این شرکت، مذاکره‌های انجام شده، مکانیزم‌های ارتباطی و توانایی افراد و مدیران آن بوده است. رئیس کمیته توسعه سازمان ومدیریت هلدینگ میدکوتصریح کرد: ۱۱۰ میلیون یورو از این فاینانس برای طرح گندله زرند، ۱۱۰ میلیون یورو برای طرح گندله سیرجان و ۵۰۰ میلیون یوروی آن برای مجتمع فولاد زرند سرمایه‌گذاری شده است. اکرام جعفری افزود: دستیابی به ظرفیت ۲/ ۴ میلیون تنی فولاد، ۵/ ۷ میلیون تنی گندله و ۸ میلیون تنی کنسانتره سنگ‌آهن از اهداف میدکو است.

دیدگاهتان را بنویسید