184337

بازی استقلال و العین لغو شد | صعود مستقیم آبی ها به دور گروهی لیگ قهرمانان

استقلال بدون برگزاری بازی پلی آف برابر العین راهی دور گروهی لیگ قهرمانان خواهد شد. این تصمیمی است که کنفدراسیون فوتبال آسیا به زودی خبر آن را اعلام خواهد کرد.

طبق روال سال‌های اخیر سهمیه ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ بود تا این‌چنین پرسپولیس و تراکتور جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورند و استقلال و فولاد نیز برای رسیدن به مرحله گروهی، آماده حضور در دیدار پلی‌آف شوند؛ اما حالا عدم صدور مجوز حرفه‌سازی یک تیم ترکمنستانی معادلات را برهم زده و به نوعی برای آبی‌پوشان پایتخت که فصل گذشته با نایب‌قهرمانی در لیگ برتر موفق به کسب سهمیه آسیایی شدند، یک میانبر را به وجود آورده است.
چرا که با حذف نماینده ترکمنستان و احتساب نیم سهمیه این کشور برای ایران، حالا استقلال به صورت مستقیم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۱ حضور پیدا خواهد کرد و سهمیه ایران به ۳+۱ ارتقا یافت؛ طبق اخبار منتشره از سوی AFC، مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد دارند تا فصل جدید این تورنمنت را هم به مانند فصل گذشته به واسطه شرایط کرونایی در قالب متمرکز برگزار نمایند. با این اوصاف، تقابل استقلال و العین در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا منتفی بوده و شاگردان محمود فکری باید کار در مرحله گروهی دنبال نمایند.
در اطلاعیه فدراسیون فوتبال در خصوص سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا آمده است: با توجه به بخشنامه دریافتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا، سهمیه کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا فصل۲۰۲۱ ، ۳+۱ تعیین شد. بدین ترتیب سه نماینده ایران به صورت مستقیم و یک نماینده به صورت غیرمستقیم (پلی آف) در مسابقات فوق حضور خواهند داشت.»
طبق اعلام قبلی، مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب از ۱۴ تا ۳۰ آوریل (۲۵ فروردین تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰) برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید