221486

شرکت های فولادی هند رکورد صادرات خود در سال مالی 2022 را می شکنند

دنیای معدن -نشریه mint هند: مدیران صنعتی می گویند: مشکلات بدهی گروه املاک Evergrande مستقر در Shenzhen بر تولیدکنندگان فولاد هند تاثیر نمی گذارد چراکه شرکت های داخلی نیاز بازار چین را برآورده نمی کنند.

به گزارش دنیای معدن، چین یکی از اقتصادهای بزرگ است و امواج Evergrande تنها در چین حس خواهد شد نه در خارج از آن. علاوه بر این چین بازار هند نیست. بازار اصلی هند شامل مشتریان چین ازجمله جنوب شرقی آسیا مانند اندونزی، مالزی، تایلند، استرالیا و غرب آسیا است. این بازار به راحتی در دسترس کشورهای هندی است.

با انتشار خبر ناتوانی Evergrande در پرداخت بدهی 300 میلیارد دلاری خود وحشت در بازارهای جهانی تشدید شد.

با توجه به اینکه چین بیش از نیمی از تقاضای جهانی فولاد را به خود اختصاص می دهد و 75 درصد از واردات جهانی سنگ آهن را جذب می کند تصمیمات آن تاثیر مستقیمی بر بازار و قیمت های جهانی دارد.

ماه گذشته چین تولید فولاد را برای کنترل انتشار گازهای آلاینده محدود کرد و تصمیم گرفت با کاهش تولید فولاد خام، سطح انتشار را به میزان 8.8 درصد پایین آورده و به 21.7 میلیون تن برساند.

با تمرکز چین برای کاهش انتشار کربن، ظرفیت این کشور در تولید فولاد خام کاهش می یابد و این کشور بجای تولید فولاد خام، 20 درصد فولاد نیمه نهایی یا محصولات فولادی خریداری می کند. این امر به شرکت های هندی کمک می کند تا فعالیت های خود در کشورهای مشتری چین را گسترش دهند و درنتیجه صادرتشان بالا برود.

صادرات محصولات نهایی فولاد هند در سال مالی 2020-2021 به 10.78 میلیون تن رسید درحالی که این رقم در سال مالی 2019-2020 تنها 8.3 میلیون تن بوده است.

در بین ماه های آوریل تا ژوئن هند 3.5 میلیون تن صادرات داشت و مصرف آن به 94.89 میلیون تن رسید. هند درحالی 10.78 میلیون تن صادرات داشت که واردات آن در سال مالی 2021 مقدار 4.75 میلیون تن محصولات نهایی فولادی بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید