203248

فتح‌الله‌زاده: مجیدی روحیه تهاجمی و جایگاه استقلال را به بازیکنانش تفهیم کرده/ حیف است این تیم بالا نیاید

علی فتح‌الله‌زاده در گفت‌وگو با میزان، در خصوص عملکرد استقلال در در دور رفت لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: گاهی وقتی تیم خوب بازی می‌کند، بُرد و باخت مهم جلوه نمی‌کند. بازی استقلال مقابل الدحیل را که می‌دیدم از این استقلال لذت می‌بردم؛ آن‌ها متحول شده‌اند و یک تحول اساسی داشته‌اند، خیلی خوب بازی می‌کنند. بازی را با اشتباهات داوری واگذار کردیم! داور در حق استقلال کم لطفی کرد و پنالتی صد درصد ما را نگرفت و در جا‌های دیگر هم به سود تیم قطری سوت زد.
وی افزود: استقلال در ۳ بازی ۱۱ گل زده است و این نسبت به مجموع گل‌های زده شده گروه فوق العاده است. استقلال رها شده و تبدیل به یک تیم شده است؛ بازیکنان همان بازیکنان هستند، مجیدی توانسته روحیه تهاجمی و جایگاه استقلال را به بازیکنانش تفهیم کند. حیف است که این استقلال بالا نیاید؛ بازی‌هایی انجام می‌دهند که حتی هواداران رقیب هم از آن لذت می‌برند. به کادرفنی و بازیکنان دست مریزاد می‌گویم ان‌شاا‌لله همچنان محکم و مقتدر ادامه دهند.
*در گروه ما همه از اسم استقلال وحشت دارند
مدیرعامل اسبق آبی‌پوشان پایتخت در رابطه با گروه‌های نمایندگان ایران در آسیا عنوان کرد: پرسپولیس در قرعه راحت‌تری قرار گرفته، اما باید از آن‌ها هم تشکر کنیم که توانسته‌اند همه بازی‌هایشان را ببرند. نباید از تلاش و بازی‌های خوب فولاد با رهبری نکونام هم غافل شویم. نکونام با تیم‌های قدرتمندی روبرو شده، اما خوب عمل کرده‌اند و نتیجه هم می‌گیرند، امیدوارم صعود کنند. تراکتور هم با تیم‌های قوی دیدار می‌کند به هر حال همه نمایندگان ما قدرتمند ظاهر شده‌اند و در راس آن‌ها هم انصافاً استقلال خیلی خوب و خارج از تصور ظاهر شده است.
وی در ادامه گفت: از مجیدی و کادرفنی تشکر می‌کنیم که توانسته تیم را خیلی خوب جمع کند و به یک تیم جنگنده تبدیل کند. الان در گروه ما همه از اسم استقلال وحشت دارند. استقلال اگر به همین شکل به ایران برگردد و این بازی‌ها را انجام دهد یکی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ هم هست.
* فکری زحمات زیادی کشید، اما شانس با او یار نبود
فتح‌الله‌زاده در رابطه با تغییرات مثبت نیمکت استقلال در اواسط فصل بیان کرد: ما باید به دور از احساسات و به صورت کارشناسی به این موضوع نگاه کنیم. اگر شما کارشناس فوتبال باشید متوجه می‌شوید که این تیم جایگاهش این نیست که اینطور بازی کند و ببازد. باید ابزار را نگاه کرد؛ وقتی می‌بینید در تیمی بازیکنانی مثل مطهری، قایدی، اسماعیلی و… حضور دارد و تیم نتیجه نمی‌گیرد اشکال از جای دیگری است. کسی اگر در تعصب محمود فکری شک کند نمی‌توان او را استقلالی دانست. فکری هم زحمات زیادی کشید، اما شانس با او یار نبود و هر کاری می‌کرد نمی‌شد.
وی ادامه داد: برخی مواقع کار‌ها جور در نمی‌آید و نیاز به تغییرات هست. در تمام دوران حضورم در استقلال مرحوم پورحیدری کنار من بود؛ یادم می‌آید که یک روز خدابیامرز منصورخان پیش من آمد و گفت این تیم پتانسیل قهرمانی دارد، اما من هر کاری می‌کنم بچه‌ها دیگر نمی‌توانند چیزی که من می‌خواهم را عملی کنند، شما اگر سرمربی تیم را عوض کنید به احتمال ۹۰ درصد این تیم قهرمان می‌شود. نه تقصیر من است نه بازیکنان و نه شما، این تیم نیاز به تلنگر دارد.
فتح‌الله‌زاده افزود: من گفتم ما چه کسی را پیدا کنیم از شما قوی‌تر باشد؟ معاونین ما شاهد هستند آنقدر به من اصرار کرد که تعویض‌شان کردیم و قلعه‌نویی و طالبی را آوردیم. آن تیم قهرمان جام حذفی شد و ما از همانجا جام را برداشتیم و مستقیماً از استادیوم به خانه منصورخان رفتیم و آنجا جشن گرفتیم. می‌خواهم بگویم که تغییر لازم است و اینجا هم تغییر لازم بود و باید انجام می‌شد ضمن اینکه باید قدردان زحمات فکری هم باشیم.
*قطعاً دلال‌ها روی ستاره‌های استقلال زوم می‌کنند
مدیرعامل پیشین استقلال در خصوص عدم تمدید قرارداد با برخی از بازیکنان پیش از رقابت‌های آسیایی و درخشش آن‌ها بیان کرد: یک بار قبل از اینکه تیم ملی به جام جهانی برود به افتخاری پیغام دادم که با امید ابراهیمی و تیام و… تمام کنید؛ این‌ها بروند و برگردند شرایط تغییر می‌کند، مشتری پیدا می‌کنند و کارتان سخت خواهد شد. اگر آن شاکله حفظ می‌شد به جرأت می‌توانم بگویم که تیم تا فینال آسیا هم می‌رفت.
فتح‌الله‌زاده ادامه داد: متاسفانه بعضی‌ها گفتند وقت بسیار است؛ معلوم هم نیست که در آن رقابت‌ها چگونه باشند و چه اتفاقاتی بیفتد. برخی هم کاسه داغ‌تر از آش شدند و گفتند از کجا معلوم آن‌ها افت نکنند و…، اما در نهایت دیدیم که این بازیکنان را قاپیدند؛ الان هم بازیکنان در آسیا می‌درخشند و قطعا دلال‌ها روی آن‌ها زوم می‌کنند. همین الان که مددی در اردوی تیم حضور دارد فرصت خوبی است که با هماهنگی سرمربی تیم با برخی از آن‌ها صحبت کنند. مجیدی هم حواسش هست و تذکرات لازم را می‌دهد و از باشگاه چنین چیز‌هایی را می‌خواهد. این بازیکنان اگر حفظ شوند و یک هافبک و دو مدافع خوب اضافه شوند قهرمانی آسیا دور از دسترس نیست.

دیدگاهتان را بنویسید