249985

عضو کمیسیون صنایع مجلس در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

واردات محصولات فولادی که کمبود نداریم ، خلاف است

دنیای معدن- عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی گفت: امروز با توجه به شرایط محدودیت ارزی کشور ، واردات آن دسته از محصولات فولادی که در داخل کشور ظرفیت خالی تولید ، خلاف است و باید شرایط را برای تولید حداکثری این صنایع ایجاد کرد.

مصطفی طاهری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار دنیای معدن تصریح کرد: واردات فقط برای آن بخش از محصولات فولادی که در کشور کمبود وجود دارد، علیرغم محدودیت ارزی قابل پذیرش است و لازم است پس از واردات نظارت های لازم انجام شود تا اطمینان حاصل شود این واردات به چرخه سوداگری در بازار وارد نشود.

عضو کمیسیون صنایع مجلس یاداور شد: امروز میزان تولید فولاد کشور دو برابر نیاز کشور است ، در بخش شمش بالغ بر ۳۵ میلیون تن و دربخش نورد شاید ۶۰ میلیون تن داریم.

وی گفت: اکنون در اوایل زنجیره فولاد ضعف داریم ، در بخش ورق سرد به میزان نیاز توسعه نیافته و کمبود وجود دارد و تقاضا بیش از تولید است و علاوه بر آن در بخش های مختلف خلای تولید یا کمبود وجود دارد.

طاهری خاطرنشان ساخت: امروز در زمینه تولید میلگرد و نیز حتی در ورق گرم با فعال کردن همه سرمایه گذاری های قبلی نیازی به واردات وجود ندارد .

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی پیرامون عملکرد برخی شرکت های نورد کار که خرید خود را از بورس کالا انجام می دهند اما تعهدی برای عرضه در بورس کالا ندارند، گفت: محصولات نهایی بخش نورد ، اقلام کوچکی است که عرضه آن در بورس روان نخواهد بود، اما امکان نظارت بر عملکرد آنها وجود دارد و توسط سازمان توسعه تجارت می توان به این عرصه ورود کرد .

آمارهای منتشر شده گویای آن است که در هفت ماهه منتهی به مهر ماه امسال ۷۹۷ هزار تن محصولات فولادی وارد کشور شد که نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش ۶۴.۳ درصدی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید