252050

مدیر روابط عمومی فولادمبارکه:

مسابقات قرآن کریم در فولاد مبارکه باید با نوآوری و استمرار به بلوغ و تکامل برسد

دنیای معدن: مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در نشست هم‌اندیشی با طراحان و پشتیبانان مسابقات قرآن کریم این شرکت گفت: این جلسه نیز افتتاحیه یک حرکت نوآورانه خواهد بود که امیدواریم با نگاه حمایت‌گرانه و مستمر، این رویداد بزرگ قرآنی به بلوغ و تکامل برسد و تداوم داشته باشد.

به گزارش دنیای معدن از ایراسین، شامگاه چهارشنبه ضیافت افطاری با حضور طراحان و پشتیبانان سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم فولاد مبارکه به‌منظور هم‌اندیشی برای تداوم و ترویج فعالیت‌های قرآنی در باغ فردوس برگزار شد.

محمدجواد براتی، مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه در این نشست با اشاره به سخنان بنیان‌گذار فولاد مبارکه اظهار کرد: بنا بر گفته آقای عرفانیان، انقلاب اسلامی برای به کمال رساندن مردم رخ داد و قرآن بهترین دستورالعمل برای آن است. بر همین اساس و با توجه به آیات قرآن، ما حدید یا همان آهن را ابزار قسط و عدل می‌دانیم و ازاین‌رو باید این کشور به ابزار تولید مجهز شود.

وی ادامه داد: برگزاری سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم در واقع نشان از یک شجره طیبه ۳۴ ساله دارد که به مدد و برکت قرآن در طول این سال‌ها ادامه پیدا کرده و دوره اخیر پس از یک وقفه با رویکرد جدید مجدداً برگزار و با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

براتی به اتفاقات شاخص فرهنگی در کنار مسابقات قرآن کریم اشاره کرد و گفت: این اتفاقات به‌ویژه در این دوره از مسابقات با حلاوتی همراه بود که از آن انتظار می‌رفت و به‌نوعی این جلسه نیز افتتاحیه یک حرکت نوآورانه خواهد بود که امیدواریم با نگاه حمایت‌گرانه و مستمر این رویداد بزرگ قرآنی به بلوغ و تکامل برسد و تداوم داشته باشد.

[مسابقات قرآن کریم در فولاد مبارکه باید با نوآوری و استمرار به بلوغ و تکامل برسد]

محمد سامونی، رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه نیز در این نشست با ارائه گزارشی از سی‌وچهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اظهار کرد: این دوره با وقفه‌ای بعد از ۳ سال برگزار شد و ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده و ۹ هزار نفر رشته در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کردند.

وی در خصوص ویژگی‌های این دوره تصریح کرد: در این دوره سعی شد برای تبلیغات و رسانه یک کمپین تبلیغاتی چندلایه طراحی شود و در درجه اول برای ترویج اهمیت مفاهیم قرآنی در امور زندگی و دعوت به حضور در مسابقات و جزئیات آن تولید محتوا صورت گیرد که در این دوره حجم تولیدات رسانه‌ای بی‌سابقه بود و حدود ۴۰۰ دقیقه محتوای رسانه‌ای تولید شد که ۴۰ دقیقه آن تولیدات چندرسانه‌ای بوده است.

سامونی غنی‌سازی را از ویژگی دیگر این دوره از مسابقات برشمرد و گفت: برخلاف دوره‌های قبلی به حوزه کودک در رده سنی ۴ سال به بالا و در رشته‌های حفظ و داستان‌های قرآنی توجه شد. در بخش ویژه نوجوانان نیز با عنوان «لیگ قرآنی» رویکرد تعاملی به‌جای رویکرد یک‌طرفه در دستور کار قرار گرفت و از بازی‌وارسازی (Gamification) به‌جای کلیشه‌ها استفاده شد.

وی ادامه داد: تنوع در محتوا و قالب‌ها مانند بازی‌های تعاملی، پادکست و کلیپ و سایر مطالب را نیز در دستور کار قرار دادیم. البته برای رسیدن به پایداری در این فعالیت‌ها باید حلقه‌هایی را با یک مربی برای نوجوانان و جوانان شکل می‌دادیم که این ارتباط دوستانه و رقابت بین آن‌ها ایجاد شود که خوشبختانه این اتفاق در این دوره از مسابقات رخ داد.

رئیس امور فرهنگی فولاد مبارکه در خصوص حوزه بزرگسالان گفت: در رده سنی بزرگسالان با اضافه شدن بخش روان‌خوانی یک تغییر رویه ایجاد شد تا خانواده‌ها مصحف قرآن را تلاوت کند و همچنین با محوریت سوره نور برای خانم‌ها و سوره یوسف برای آقایان یک فضایی برای چله قرآنی و تعامل بیشتر با قرآن به همراه معارف و آموزه‌های قرآنی برقرار کنند.

وی خاطرنشان کرد: در نمایشگاه جنبی مسابقات نیز طرح «خانه‌های نورانی» برای خانواده‌ها ارائه شد تا به الگویی برای جلسات قرآن خانگی با حداقل امکانات تبدیل شود.

[مسابقات قرآن کریم در فولاد مبارکه باید با نوآوری و استمرار به بلوغ و تکامل برسد]

فولاد مبارکه پیشتاز در اهمیت به امور قرآنی

در ادامه نیز حسین خاکسار مدیر مؤسسه مهد قرآن گفت: فولاد مبارکه به‌عنوان یک مجموعه صنعتی که به امر قرآن اهمیت می‌دهد در کشور پیشتاز است و ما در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی و مسابقات قرآنی چندین سال است که با این شرکت تعامل داریم.

خاکسار در ادامه افزود: اگرچه برگزاری این مسابقات، انگیزه بسیار خوبی برای مشارکت بیشتر در فعالیت‌های قرآنی به شمار می‌رود؛ اما نباید این روند تا دوره بعد رها شود، بلکه باید آموزش و تعامل مستمر برای ارتقای مخاطبان فراهم شود.

مدیر مؤسسه بی نه نیز با قدردانی از فولاد مبارکه در بین مجموعه‌های صنعتی که اهتمام ویژه به فعالیت‌های قرآنی دارند، گفت: نکته مغفول در مسابقات همان استمرار و آموزشی بوده است که در این دوره آغاز شده است.

وی ادامه داد: حدود ۶۰۰ نفر در این دوره پشتیبانی شدند و ۶۰ درصد رتبه‌های برتر متعلق به افرادی بود که با مربیان پشتیبان در ارتباط بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید