250822

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در گفتگوی اختصاصی با دنیای معدن مطرح کرد:

اندیشه توسعه معادن فولاد خوزستان در کنار بهره برداری از معدن گوزل دره زنجان ، آبادانی منطقه است

دنیای معدن-مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان گفت: نگرش و برنامه این شرکت در کنار بهره برداری از معدن گوزل دره زنجان، کمک به توسعه و عمران و آبادانی منطقه است.

سید وحید سید علی در گفت و گو با خبرنگار دنیای معدن تصریح کرد: ضرورتی برای ابراز نگرانی در روند بهره برداری از معدن گوزل دره وجود ندارد ، چون تمامی فعالیت ها بر پایه روش های استاندارد استخراج و رعایت حداکثر ایمنی به مورد اجرا گذاشته می شود.

اخذ مجوز از شورای عالی معادن

وی توضیح داد: شورای عالی معادن زمانی نسبت به صدور مجوز بهره برداری از یک معدن مبادرت می ورزد که کلیه اطلاعات فنی و مهندسی را در اختیار بگیرد و هیچگونه مغایرتی در اطلاعات ، وجود نداشته باشد.

سیدعلی افزود: شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان مجوز قانونی برای بهره برداری از معدن گوزل دره را درپی آن اخذ کرد که ۹ ماه برای اکتشاف در این معدن فعالیت انجام شد.

فعالیت در مدار قانونی

وی تاکید کرد: شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان سیاست و رسالت خود را در ارتباط با معدن گوزل دره کار فنی، مهندسی و معدنی در چارچوب کلیه قوانین و مقررات رسمی قرار داده و به هیچ وجه از مدار قانونی خارج نخواهیم شد ، این مهم یک اصل در اجرای برنامه شرکت در معدن گوزل دره است.

کمترین استفاده از آب

سید علی افزود:  راه اندازی خط کنسانتره با بهره گیری از تکنولوژی های نوین و به روز با هدف بازچرخابی و بازگردانی اب مصرفی به خط تولید و استفاده از فیلتر پرس های جدید می توان با کمترین نرخ اب مصرفی بالاترین بازدهی در تولید را انجام داد.

وی گفت: مسئولیت های اجتماعی مطابق سایر شرکت های تابعه خوزستان با اخذ بودجه مصوبه مجمع و با هدف گذاری ارتقا سطح فرهنگی و معیشتی مردم منطقه اقدام به موارد و مسائل مرتبط با مسئولیت های اجتماعی خواهد پرداخت.

عمل به مسوولیت های اجتماعی

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان یاداور شد: واقعیت اینکه همزمان با آغاز بهره برداری از معدن گوزلدره زنجان در نخستین روزهای اسفند ۱۴۰۱ ، عمل به مسئولیت های اجتماعی به صورت مدون و مرحله به مرحله در کمترین بازه زمان اجرایی شدند و در آینده با افزایش فعالیت های شرکت ، گسترده تر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اهم اقدامات اجتماعی انجام گرفته ، نخست موضوع  اشتغال است ،و سیاست شرکت به کارگیری حداکثری نیروهای محلی در مشاغل مختلف بوده و از مجموع ۱۱۲ نفر شاغل در معدن یاد شده ، تعداد ۷۷ نفر از نیروهای بومی منطقه هستند.

به گفته وی ، لایروبی رودخانه و مسیل دومین گام شرکت بود که با مدیریت سازمان آب منطقه ای استان زنجان به طول حدود ۵۰۰ متر و حجمی بالغ بر ۷۵۰ متر مکعب انجام شد ، سومین گام بتن ریزی سوله ورزشی روستای گوژلدره  با تخصیص بودجه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال  با زیر بنای به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع  با حجم ۱۵۰ متر مکعب حجم بتن و هشت تن میلگرد اجرایی شد، کمک به برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی سپاه منطقه سلطانیه ، انتقال آب به استخرهای روستای گوزلدره بطول دو کیلومتر و قطر ۶ اینچ برای استفاده باغ های روستا، کمک به باشگاه ورزشی روستای ویر در قالب تامین تجهیزات ورزشی ، تکمیل انجام عملیات راه سازی روستای کردناب با هماهنگی فرمانداری و بخشداری شهرستان سلطانیه ، خریداری و کاشت ۱۵۰ اصله درخت

بخشی از فعالیت های شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در چارچوب مسولیت اجتماعی بوده و این رویه همچنان تداوم دارد.

شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان در هشتم دیماه ۱۴۰۰ به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس شد و فعالیت اصلی شرکت در زمینه کلیه خدمات فنی و مهندسی صنعت و معدن است.

 

دیدگاهتان را بنویسید