251727

افزایش قیمت طلا دربازار‌های جهانی

دنیای معدن: افزایش احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی، از قیمت طلا دربازار‌های جهانی حمایت کرده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت امروز دوشنبه در آسیا به ۲۲۰۰ دلار رسید و بعد کمی پایین آمد. قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۰ درصد افزایش به ۲۱۸۱ دلار و ۱۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۰۴ درصدی به ۲۱۸۴ دلار و ۷۰ سنت رسیده است.

[قیمت طلا] جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا هفته گذشته اعلام کرد اقتصاد آمریکا سالم است و سیاستمداران تقریباً در مورد روند کاهش تورم مطمئن شده‌اند و می‌توانند نرخ بهره را هم پایین بیاورند. بازار‌ها حالا ۷۰ درصد احتمال می‌دهند فدرال رزرو اولین بار در اواسط ژوئن نرخ بهره را کاهش دهد.

وزارت کار آمریکا در روز جمعه اعلام کرد ۲۷۵ هزار شغل در فوریه در این کشور ایجاد شده که بالاتر از حد انتظار بوده است. اما از طرف دیگر، نرخ بیکاری هم تا ۳.۹ افزایش یافته، در حالی که در ژانویه برابر با ۳.۷ درصد بود. این یعنی بالاترین رقم طی دو سال گذشته. این اطلاعات پیچیده احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه ژوئن را افزایش داده است.

گزارش تورم چین در روز شنبه هم نشان داد مصرف در این کشور به سطح طبیعی بازگشته است. نشانه‌های افزایش تقاضای داخلی در چین در فوریه قیمت طلا را در این کشور به عنوان بزرگترین مصرف کننده طلای دنیا افزایش داد.

اداره ملی آمار چین در روز جمعه اعلام کرد شاخص قیمت مصرف‌کننده در این کشور ۰.۷ درصد در فوریه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است. این رقم در ژانویه برابر با ۰.۸ بود. شاخص قیمت تولید کننده در چین هم ۲.۷ درصد در فوریه نسبت به سال قبل پایین آمده است.

تاجران طلا در حال حاضر منتظر انتشار شاخص قیمت مصرف‌کننده و خرده‌فروشی آمریکا در فوریه هستند تا مسیر کاهش نرخ بهره را مشخص‌تر کند.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۲۴ دلار و ۳۱۱ هزارم دلار رسید.

پلاتین با یک افزایش ۰.۷۹ درصدی ۹۱۶ دلار و ۱۷ سنت معامله می‌شود.

پالادیوم هم با افزایش ۰.۱۵ درصدی ۱۰۸۱ دلار و ۷۹ سنت فروخته شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید