251765

تجمع کارگران زغال‌سنگ کرمان؛ مسئولان شرکت: حقوق و مزایا بزودی پرداخت می‌شود

دنیای معدن- جمعی از کارگران شرکت معادن زغال‌سنگ کرمان در اعتراض به تاخیر پرداخت حقوق برخی ماه های آخر سال و عیدی خود تجمع کردند و این درحالی است که مسئولان این شرکت می‌گویند: مشکلات اقتصادی داریم اما حقوق و مزایای کارگران بزودی پرداخت می‌شود.

به گزارش دنیای معدن، صبح امروز جمعی از کارگران معادن زغال سنگ همکار واقع در شهرستان راور در اعتراض به پرداخت نشدن به‌موقع عیدی و حقوق ماه‌های بهمن و اسفند سال جاری مقابل فرمانداری تجمع کردند و این در حالی است که برخی منابع خبر داده اند روز گذشته نیز شاهد این اتفاقات در شهرستان‌های زرند و کوهبنان بوده ایم.

کارگران معادن زغال سنگ واقع در سه شهرستان زرند، راور و کوهبنان زیرمجموعه شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان وابسته به صندوق بازنشستگی فولاد هستند و می‌گویند که علاوه بر دریافت نکردن حقوق بهمن و اسفندماه، عیدی پایان سال خود را نیز دریافت نکرده اند و خواهان دریافت مطالبات خود هستند.

طی سال های اخیر کارگران این شرکت برخی مقاطع تجمع و اعتراض داشتند تا اینکه طی ۲، سه سال اخیر کمتر شاهد تجمع کارگران این شرکت بودیم و مسئولان استان کرمان ضمن اینکه تاکید بر مکانیزاسیون شدن بیشتر فعالیت های این شرکت داشتند، گفته اند قرار است مالکیت آن از صندوق بازنشستگی فولاد به شرکت صدر تامین ذیل وزارت تعاون انتقال یابد و فرآیندهای آن نیز کلید خورده است..

معادن زغال سنگ کرمان بلاتکلیف مانده‌اند

به دنبال تجمع این کارگران با مدیرعامل شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان تماس گرفت که وی با تایید این اتفاقات در این زمینه گفت: هر سال وضعیت پرداختی به نیروهای این شرکت همین گونه است که کارگران حقوق بهمن را پیش از سال دریافت می کنند اما عیدی و حقوق اسفندماه در سال بعد پرداخت می شود.

حسین متصدی افزود: کارگران عیدی و حقوق پرداخت نشده ای دارند که به همین منظور از حضور در محل کار خودداری می کردند لذا حقوق بهمن ماه کارگران را تا پایان وقت امروز یا فردا پرداخت می کنیم و عیدی آنان هم در ادامه تا پایان سال جاری پرداخت می شود.

وی با اشاره به تجمع های کارگران در سه شهرستان زرند، کوهبنان و راور ادامه داد: مسئولان شهرستان و شرکت زغال سنگ با کارگران صحبت هایی داشتند که قرار شد به محل کار بازگردند و در مقابل، حقوق بهمن ماه آنان تا پایان وقت امروز یا صبح فردا(چهارشنبه) پرداخت شود.

این مسئول در پاسخ به مراحل و روند واگذاری شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان به شرکت صدر تامین گفت: ما واگذار نشدیم و این شرکت هنوز زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد است.

وی بیان کرد: مشکلات اقتصادی شرکت معادن زغال سنگ کرمان همچنان وجود دارد و این شرکت به تامین اجتماعی و اداره مالیات بدهی هایی دارد لذا حساب های ما را هر چند وقت یکبار مسدود می کنند اما در تلاشیم مبلغی را به این دستگاه ها پرداخت کنیم و بخشی از بدهی به صورت تهاتر زمین به این دستگاه ها پرداخت شود تا با انجام این کار، این مشکلات یکبار برای همیشه جمع آوری شود.

متصدی افزود: امیدواریم با پرداخت بدهی ها تا سال آینده، دیگر شاهد چنین مشکلاتی در شرکت معادن زغال سنگ کرمان نباشیم.

شرکت معادن زغال سنگ استان کرمان دارای معادن زغال در سه شهرستان زرند، کوهبنان و راور است.

 

دیدگاهتان را بنویسید