98773

زمان ما بود طارمی عمرا اگر به تیم ملی دعوت می شد! / اگر داور پنالتی را می گرفت طارمی چه جوابی داشت بدهد؟!

تمرینات استقلال اهواز از امروز برای داربی خوزستان آغاز می‌شود و باید دید دو تیم همشهری و همسایه قعر جدولی چه نتیجه‌ای خواهند گرفت. جالب اینجاست که فولاد پول دارد و نتیجه نمی‌گیرد و استقلال هم پول ندارد نتیجه نمی‌گیرد. در کل هر دو تیم بحرانی، بحرانی هستند و شاید هم با هم در پایان فصل سقوط کنند.

در این رابطه صحبت های ابراهیم تهامی را در ادامه بخوانید:

* آقا سید تمرینات با کی شروع می‌شود؟

- اگر بارندگی نباشد آقای حنطه به اهواز می‌آید و با هم تمرینات را آغاز می‌کنیم اگر هم هوا مساعد نباشد و پروازها لغو شود خودم تمرینات را شروع می‌کنم.

* این داستان تغییر سرمربی چیست که شایعه شده حنطه را می‌خواهند برکنار کنند؟

- من از هیچ‌چیزی خبر ندارم و نمی‌دانم این حرف‌ها شایعه است یا واقعیت دارد، اگر واقعیت دارد چطور پول ندارند می‌خواهند مربی بیاورند؟ اگر هم پول ندارند که نمی‌توانند تغییرات دهند. من به این شایعات توجه نمی‌کنم و کارم را انجام می‌دهم. گرچه تا الان یک ریال هم نگرفته‌ام ولی چون تیم شهرم است کارم را انجام خواهم داد.

* الان فولاد پول دارد و نتیجه نمی‌گیرد استقلال هم پول ندارد نتیجه نمی‌گیرد. مشکل کجاست؟

- من مشکل فولاد را نمی‌دانم و این را می‌گویم که اگر تیم ما پول داشت بهتر از فولاد نتیجه می‌گرفت چون بازیکنان بهتری نسبت به آنها داریم. مشکل تیم ما بیشتر مالی است و اگر پول داشتیم و به بازیکنان می‌دادیم آنها نمی‌توانستند هر کاری که دلشان می‌خواهد انجام دهند. الان هر بازیکنی با یک رنگ شورت و ساق و حتی پیراهن به زمین می‌آید و ساعت تمرین آمدن هم‌چندان به موقع نیست. وقتی به آنها پول بدهیم من خودم اجازه نمی‌دهم آنها هر کاری که دوست دارند انجام دهند. پول ندادیم و زبان‌مان کوتاه است و واقعا آنها روحیه لازم را نیز ندارند چه برسد تمرین کنند.

* الان یعنی همه‌چیز استقلال مالی است و فنی مشکل ندارید؟

- اگر انصاف را رعایت کنیم مشکل فنی هم داریم و باید کار شود ولی مشکل فنی از کجا می‌آید از بی‌پولی و عدم ‌برنامه‌ریزی پس حق بدهید که همه‌چیز به هم ربط دارند.

* چرا حل نمی‌کنید؟

- من نمی‌توانم بازیکنی که پول نگرفته را جریمه کنم. باید با او کنار بیایم وگرنه همه راحت کنار می‌روند.

* الان جو در اهواز اصلا خوب نیست و ورزشگاه را به راحتی آتش می‌زنند نمی‌ترسید در دربی چهارشنبه سوری راه بیفتد؟

- هواداران ما که قهر کرده‌‌اند و استادیوم نمی‌آیند چون نتیجه نگرفته‌ایم اگر دو تا برد بیاوریم ورزشگاه پر می‌شود. واقعا شرایط ما خوب نیست و فولاد هم مثل ما اوضاع مناسبی ندارد. من از این بازی می‌ترسم و امیدوارم اتفاقی رخ ندهد چون هر دو تیم شرایط مناسبی ندارند.

* پس شانس آوردید بازی با پرسپولیس فقط یک گل خوردید و اگر طارمی، طارمی بود چند گل می‌خوردید؟

- اگر واقعا طارمی بود انصافا حداقل پنج گل می‌خوردیم. این بازیکن باید خیلی مواظب خودش باشد و قدر خودش و تیمش را بداند. موقعیت خوبی دارد و اصلا آن را نمی‌داند. او معلوم نیست حواسش کجاست و چرا اینطور بازی می‌کند! او باید قدر پاس‌های همبازیانش را بداند و حداقل توپ خراب می‌کند یک جور دیگر نگاه نکند. نمی‌دانم شاید فکر می‌کند ملی‌پوش است هر کاری می‌تواند انجام دهد. من به خاطر خودش می‌گویم و حتی منظورم به سایر بازیکنان نیز است و باید قدر خودشان را بدانند نه این که تا به تیم‌ملی می‌رسند یک جورایی خودشان را گم کنند. من دو تا مقدماتی جام ملت‌ها و دو تا جام‌جهانی دعوت شدم ولی باز هم تلاش می‌کردم. من 20 سال نفر اول خوزستان بودم و از تلاش دست بر نمی‌داشتم. الان فکر می‌کنید چرا تهامی در خوزستان هم محبوب است و هم معروف چون هیچ موقع خودم را گم نکردم و مردم‌دار بودم. من زحمت‌کش بودم و حتی به حقم در تیم‌ملی نرسیدم ولی کارم را کردم و به کسی هم بی‌احترامی نکردم.

* فکر می‌کنی طارمی زمان شما بود به تیم‌ملی دعوت می‌شد؟

- عمرا اگر دعوت می‌شد! زمان ما آنقدر مهاجم بود که طارمی یا امثال او جزو چند نفر هم نمی‌شدند. پیوس، حیدری، مدیرروستا، مومنی و خیلی از نفرات دیگر که بخواهم نام ببرم فرصت نمی‌شود.

* واقعا چرا بازیکنان امروزی زود خودشان را گم می‌کنند. الان همه فکر می‌کنند طارمی بهترین مهاجم ایران است؟

- دلیلش این است که قدر موقعیت خود و باشگاه را نمی‌دانند. واقعا اگر داور پنالتی‌ها را می‌گرفت و بازی مساوی می‌شد طارمی چه جوابی داشت بدهد؟ گل آنها که خطا بود و پنالتی‌ها را هم نگرفتند. واقعا پرسپولیس با این همه بازیکن و اردوهای زیاد به تیم سه روزه تشکیل شده باید یک گل مشکوک بزند؟ این واقعا برای یک تیم بزرگ خوب نیست و من امیدوارم از حرف‌های من ناراحت نشوند چون واقعیت را می‌گویم.

* پس باید خوشحال باشید که طارمی گلزن خوبی نبود!

- من بحث کلی کردم و می‌خواهم یک سری چیزها را بازیکنان یاد بگیرند وگرنه خیلی راحت می‌توانم بگویم همه‌چیز خوب است و...

* فکر می‌کنی تیم با این وضعیت در لیگ بماند؟

- باور کنید اگر مشکل مالی حل شود نتایج بهتری خواهیم گرفت، من به همین تیم ایمان دارم.

* اگر شفیع‌زاده‌ها بودند اوضاع بهتر نبود؟

- من یک بار حتی از خوبی آنها حرف زدم ناراحت شدند و بهتر است حرف نزنم چون شاید دوباره ناراحت شوند.

دیدگاهتان را بنویسید