98650

خداحافظی بریتانیا با ذغال سنگ تا سال ۲۰۲۵

دنیای معدن - در آستانه برگزاری نشست جهانی آب و هوا در پاریس، بریتانیا اعلام کرد که تا سال ۲۰۲۵ ذغال سنگ را از چرخه تولید برق حذف خواهد کرد.

به گزارش دنیای معدن، تا ۱۰ سال دیگر چیزی به نام معدن ذغال سنگ فعال در بریتانیا وجود نخواهد داشت. این تصمیم با هدف تحقق بخشیدن به تعهدات زیست محیطی بریتانیا اتخاذ شده است.

وزارت انرژی و تغییرات جوی بریتانیا به تازگی تصمیم گرفته که تمامی معادن ذغال سنگ این کشور را تا سال ۲۰۲۵ و برای همیشه تعطیل کند.

«امبر رود» وزیر انرژی و تغییرات جوی بریتانیا در بیانیه ای اعلام کرد: یکی از مهمترین کارهایی که بریتانیا می تواند انجام دهد تا بخش شاخصی از تلاش جهانی در جهت کاستن از آلاینده های زیست محیطی لقب بگیرد این است که برای تولید برق به منبعی به جز ذغال سنگ فکر کند و به جای آن از گاز استفاده کند.

بر اساس آنچه که وزیر انرژی و تغییرات جوی بریتانیا اعلام کرده، محدودیت استفاده از ذغال سنگ در این کشور از سال ۲۰۲۳ آغاز و در سال ۲۰۲۵ به ممنوعیت تبدیل می شود.

در صورتیکه بریتانیا بتواند به این برنامه جامه عمل بپوشاند یکی از نخستین کشورهای توسعه یافته دنیا لقب خواهد گرفت که توانسته به تعهد از پیش ارایه شده مبنی بر حذف ذغال سنگ از سیستم انرژی خود عمل کند.

در حال حاضر ذغال سنگ سهم ۲۰ درصدی در تولید برق بریتانیا دارد. این کشور در نظر دارد تا خلا به وجود آمده ناشی از حذف این ماده فسیلی را با گاز، انرژی هسته ای و برق بادی پر کند.

این تصمیم خبرساز در آستانه برگزاری نشست جهانی آب و هوایی در پاریس اعلام شده است. در این نشست مهم که با نام COP۲۱ برگزار می شود نمایندگان کشورهای مختلف جهان حاضر شده و به بحث و تبادل نظر درباره تغییرات اقلیمی زمین می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید