98629

اشتغال زایی بیش از 4هزار نفری معادن در سمنان

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: وجود معادن غنی در استان سمنان تاکنون زمینه اشتغال چهار هزار و 100 نفر را در این معادن فراهم کرده اند.

بهروز اسودی، منطقه سمنان، افزود: در حال حاضر 518 معدن فعال با سرمایه گذاری یک هزار و 975 میلیارد ریال و اشتغال چهار هزار 100 نفر در سطح این استان فعالیت دارند.

وی در تشریح فعالیت معادن استان سمنان در دولت تدبیر و امید از صدور 388 مجوز معدنی شامل پروانه اکتشاف، گواهی کشف و پروانه بهره برداری در دو سال گذشته در این استان خبر داد و گفت: در طول خدمت دولت تدبیر و امید تعداد 143 پروانه اکتشاف و تعداد 113 گواهی کشف در بخش معدن در استان سمنان صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین از صدور 132 پروانه بهره برداری در بخش معدن در دولت تدبیر و امید در استان سمنان خبر داد و تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری در این بخش(پروانه بهره برداری) در دوسال گذشته بالغ بر 564 میلیارد ریال بوده است.

اسودی خاطرنشان کرد: این سرمایه گذاری در بخش بهره برداری معادن استان سمنان در مدت دو سال گذشته زمینه اشتغال یک هزار و 6 نفر را در این استان فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: استان سمنان از ذخایر غنی و متنوع معدنی از قبیل معادن گچ، سولفات سدیم، سنگ آهک، سنگ لاشه، گرانیت، مرمریت، سنگ آهن، نمک، بوکسیت، سلستین، زئولیت، زغال سنگ ، باریت، طلا، مس، کائولن، کرومیت، روی، فلورین و... برخوردار است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه سمنان از معادن غنی و متنوعی برخوردار است، اضافه کرد: 60 درصد نمک و 40 درصد گچ کشور از طریق معادن این استان تامین می شود.

وی از تأمین 95 درصد زئولیت کشور در معادن این استان خبر داد و افزود: علاوه بر این حدود 95 درصد سلستین ، 15 درصد سولفات سدیم ، 20 درصد کرومیت و 15درصد زغال سنگ کشور نیز از معادن استان سمنان تامین می شود.

دیدگاهتان را بنویسید