98416

کشته های رانش زمین در معدن یشم میانمار به 90 نفر افزایش یافت

دنیای معدن - تعداد کشته های رانش زمین در اطراف یک معدن یشم در شمال میانمار به 90 نفر افزیش یافت و با توجه به مفقود بودن ده ها نفر احتمال افزایش جان باختگان این حادثه وجود دارد.

مقامات میانماری روز یکشنبه اعلام کردند تاکنون دستکم 90 نفر در حادثه رانش زمین در اطراف یک معدن در شمال این کشور کشته شده اند و تیم های جستجو برای یافتن اجساد بیشتر در یکی از مرگبارترین حوادث این کشور ادامه دارد.
'نیلار' یک مقام رسمی از دولت محلی کاچین میانمار گفت 79 جسد عصر روز گذشته از زیر خاک خارج شد و روز یکشنبه نیز 11 جسد دیگر از کارگران پیدا شد که در مجموع تاکنون 90 نفر کشته شده اند.
شبکه خبری آسیا وابسته به سنگاپور اعلام کرد امدادگران احتمال می دهند همچنان اجسادی در زیر قلوه های سنگ معدن و خاک مدفون شده باشند و تلاش برای یافتن اجساد بیشتر و یا نجات کارگران ادامه دارد.
کشته شدگان تصور می شود در دامنه و بالای کوهی از قلوه سنگ های زباله معدن که به وسیله دستگاه های مکانیکی ایجاد شده در تلاش برای استخراج 'یشم'، یکی از با ارزش ترین سنگ های قیمتی میانمار بودند که سود حاصل از این معادن به جیب نظامیانی می رود که پنج دهه براین کشور حکمرانی کردند.
رانش زمین یک خطر دائم در منطقه ای است که مردم برای امرار معاش در زباله های معدن و در تاریکی شب به دنبال یشم می گردند به این امید که تکه ای از یشم را با ارزش هزاران دلار پیدا کنند.
میانمار منبع تقریبا بهترین یشم سبز جهان است.
از سوی دیگر صنعت مرموز سنگ یشم در میانمار باعث رشد تنش های نظامی در این کشور به ویژه در 'کاچین' و سلب مالکیت و حتی وقوع حوادث مرگبار در این کشور می شود.
نیمی از فروش یشم میانمار به صورت غیررسمی و از طریق مرزها صورت می گیرد که سالانه میلیاردها دلار ضرر به دولت می رساند.
یشم سبز یکی از قدیمی ترین سنگ های جواهر شناخته شده توسط بشر است و در طول تاریخ به عنوان شیئی با ارزش مذهبی و نیز بعنوان ذخیره ثروت تلقی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید