98322

ورود شرکت های ژاپنی و آفریقای جنوبی برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن مس کشور

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران از برگزاری مذاکرات و نشست هایی با شرکت های ژاپنی و آفریقای جنوبی برای سرمایه گذاری در بخش اکتشاف معادن مس کشور خبر داد.

احمد مرادعلیزاده" با اعلام این خبر، گفت: تیم های کارشناسی از طرف شرکت مس و شرکت های ژاپنی و آفریقای جنوبی در این زمینه مشغول تحقیق و مطالعه هستند.

وی همچنین گفت: با تیم لهستانی نیز که اخیرا به ایران سفر کرده بودند نشست هایی را برگزار کردیم و مذاکراتی را براساس همکاری های علمی و نیز اکتشافات زیرزمینی معادن مس کشور با آنها داشته ایم.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: تیم هایی در سطح مدیران و کارشناسان از سوی طرف لهستانی و ایرانی تشکیل شده و امیدواریم از تجربیات علمی آنها در بخش اکتشافات زیرزمینی معادن مس بتوانیم استفاده کنیم.

مرادعلیزاده، اظهار کرد: لهستانی ها به دنبال تقویت بازار مواد معدنی خود هستند و نه به دنبال سرمایه گذاری در بخش معدن ایران؛ بنابراین مطالعاتی بر روی ذخایر مس کشور باید صورت گیرد تا از توان علمی و فنی آنها در بخش اکتشافات زیرزمینی بهره مند شویم.

بر اساس این گزارش، هلدینگ KGHM لهستانی یکی از قوی ترین شرکت های اروپا در معادن مس محسوب می شود و توانسته استخراج مس را به دو صورت زیرزمینی و سطحی انجام دهد، همچنین بیشتر ذخایر مس در لهستان به صورت زیرزمینی و در عمق 1000 تا 1400 متری واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید