98073

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

دنیای معدن -به نقل از رویترز، در حالی که پس از حملات مرگبار جمعه شب پاریس، سرمایه گذاران به دنبال یک مکان امن برای سرمایه گذاری می گشتند، امروز قیمت طلا یک درصد افزایش یافت و از پایین ترین رقم های حدود 6 سال گذشته فاصله گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در معاملات امروز بازار جهانی که نخستین روز معاملاتی پس از حوادث پاریس بود 7 دلار افزایش یافت و به 1092 دلار در هر اونس رسید.
چند حمله هماهنگ شده به پاریس در روز جمعه موجب کشته شدن بیش از 130 تن شد و دولت فرانسه را بر آن داشت تا دست به حملات هوایی به مواضع داعش در سوریه بزند.
در نشست گروه 20 در ترکیه، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا وعده داد تا تلاش ها برای نابودی گروه داعش را شدت ببخشد و جلوی حملاتی مشابه حملات پاریس را بگیرد. رهبران اتحادیه اروپا از روسیه خواستند تا تلاش های نظامی خود را بر مواضع گروه های افراطی متمرکز کند.
سام لفلین، تاجر گروه ام کی اس گفت: «خریدها به منظور سرمایه گذاری امن در بازار طلا پس از حوادث وحشتناک پاریس در تعطیلات آخر هفته موجب شد قیمت طلا امروز صبح بالا برود.»
وی افزود، وضعیت مبهم جهانی ممکن است موجب شود قیمت طلا در این هفته 1095 تا 1100 دلار باشد.
معمولا هنگام بروز حوادث ناگهانی و به وجود آمدن شرایط مبهم اقتصادی و سیاسی، سرمایه گذاران بازار طلا را محلی امن برای سرمایه گذاری تشخیص می دهند. نوسانات به وجود آمده در بازارهای بورس جهان پس از حوادث پاریس می تواند موجب افزایش بیشتر قیمت طلا شود.
سایر فلزات گرانبها اعم از نقره، پلاتین و پالادیوم به پیروی از طلا امروز هر کدام بیش از یک درصد افزایش قیمت را تجربه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید