97770

واردات 120 هزار تن زغال سنگ از روسیه

دنیای معدن -رئیس جمهور کره جنوبی از روسیه درخواست کرد که 120 هزار تن زغال سنگ را از طریق بندر راجین کره شمالی به کره جنوبی صادر کند.

به گزارش دنیای معدن به نقل از یونهاپ، پارک گئون های، رئیس جمهور کره جنوبی، خواستار انتقال 120 هزار تن زغال سنگ از روسیه به سئول شد.
پارک گئون های تصریح کرد: شرکت های کره جنوبی آماده همکاری در پروژه انتقال زغال سنگ از روسیه به سئول از طریق کره شمالی هستند.
واردات زغال سنگ از روسیه به کره جنوبی از طریق بندر راجین کره شمالی و در صورت موافقت پیونگ یانگ امکان پذیر است.
به گفته رئیس جمهور کره جنوبی پروژه واردات از روسیه از طریق کره شمالی نماد همکاری سه جانبه مسکو-پیونگ یانگ و سئول محسوب می شود که از سال 2010 تا کنون به حالت تعلیق در آمده است.
در نوامبر سال 2014، اولین محموله 40 هزار و 500 تنی زغال سنگ از طریق روسیه و کره شمالی به کره جنوبی وارد شد.
پارک تصریح کرد: در این پروژه سه شرکت پوسکو فولاد، شرکت کشتیرانی هیوندای مرچنت و شرکت قطار کورآیل کره جنوبی مشارکت می کنند.
پارک توضیح داد: دولت در مورد امضای یک قرارداد رسمی با شرکت های کره جنوبی برای مشارکت در پروژه واردات از مسکو، تصمیم گیری می کند.
یکی از مقامات سئول توضیح داد: پروژه مورد بحث، توانایی های بندر راجین کره شمالی را برای واردات سئول به نمایش می گذارد.
پروژه واردات از مسکو از طریق بندر راجین کره شمالی، بخشی از برنامه پارک گئون های درباره ابتکار عمل اوراسیا است.
پارک در اکتبر سال 2013 خواستار توسعه زیرساخت ها و تجارت آزاد میان ملت های اوراسیا شد و در این ارتباط احداث راه آهن کره جنوبی کلید خورد.
به عقیده کارشناسان، پروژه مورد بحث یک استثنا در تحریم های تنبیهی کره جنوبی علی پیونگ یانگ محسوب می شود که طی آن تمامی برنامه های تجاری با کره شمالی به حالت تعلیق درآمده است.

دیدگاهتان را بنویسید