97578

پیش بینی قیمت فلزات تا دو سال آینده/فقط پنج درصد افزایش قیمت خواهیم داشت.

دنیای معدن - به گفته بعضی از کارشناسان بازار فلزات پایه تا دو سال آینده شاهد افزایش قیمت فلزات پایه نخواهی بود زیرا عواملی که در کاهش نرخ فلزات تاثیرگذار است همچنان نیز ادامه دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت فلزات پایه از ابتدای سال 94 در بازار ایران و بازارهای جهانی با کاهش قیمت نیز مواجه شدند. به عقیده کارشناسان در حوزه فلزات، این روند نزولی قیمت‌ها به عوامل زیادی نیز بستگی دارد. به گفته کارشناسان علت کاهش قیمت این فلزات در بازار ایران به عواملی چون، کاهش قیمت‌ جهانی فلزات، کاهش رشد اقتصاد چین و نرخ ارز در داخل کشور است و به دلیل اینکه فلزات پایه در بازار ایران از بازار جهانی تبعیت می‌کند این فلزات در بازار داخلی با کاهش قیمت مواجه شده‌ است.
در همین زمینه حسن حسین‌قلی، رئیس اتحادیه صادرکنندگان سرب و روی در مورد آینده فلزات پایه به اقتصادنیوز گفت: در حال حاضر با شرایطی که وجود دارد و به دلیل کاهش رشد اقتصادی چین در حال حاضر نباید شاهد افزایش قیمت فلزات پایه باشیم و در بهترین شرایط می‌توان گفت که قیمت فلزات تا پایان سال تغییری نخواهد کرد چرا که قیمت فلزات پایه در حال حاضر در کف قیمت به سر می‌برد.
او بیان کرد: در بازار داخلی هم ما کاهش قیمت فلزات پایه خواهیم بود چرا که بازار داخلی از بازارهای جهانی نیز تبعیت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید