96106

کرباسیان : سرمایه گذاری 20 میلیارد دلاری بخش معدن در برنامه ششم

دنیای معدن - رئیس سازمان توسعه و نوسازی معدن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت : تحقق اهداف برنامه ششم توسعه در بخش معدن نیازمند حدود 20 میلیارد دلار سرمایه گذاری جدید است.

مهدی کرباسیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با بیان اینکه جذب سرمایه گذاری خارجی در اولویت قرار دارد به اهمیت تامین ماشین الات و تجهیزات بهره برداری از معادن اشاره کرد و افزود : اخیرا مذاکراتی برای تولید داخل تراک های چندصد تنی که عمدتا وارداتی است ، اغاز شده است و درصدد نهایی کردن قرارداد تولید اینگونه ماشین الات در داخل کشور هستیم.
وی گفت : یکی از محورهای اساسی در قالب برنامه ششم توسعه و در چارچوب اقتصاد مقاومتی جلوگیری از خام فروشی است و توسعه سرمایه گذاری در بخش معدن نیازمند توجه و حمایت جدی دولت و مجلس است.
کرباسیان افزود : هر واحد سرمایه گذاری در بخش معدن علاوه بر اینکه حداقل 3 واحد ارزش افزوده ایجاد می کند ، باعث افزایش اشتغال و به تبع ان افزایش تولید ناخالص ملی می شود.
وی همچنین گفت : با توجه به اینکه معادن عمدتا در مناطق محروم کشور قرار دارد ، هرگونه سرمایه گذاری در این بخش کمک بزرگی به ایجاد اشتغال و رشد و توسعه و پیشرفت این مناطق خواهد بود.
کرباسیان با بیان اینکه تحقق اهداف سند چشم انداز و رسیدن به تولید 55 میلیون تن فولاد خام در سال 1404 دور از دسترس نیست ، افزود : بر اساس برنامه ششم توسعه تولید فولاد خام در پایان برنامه به 40 میلیون تن ، تولید مس به 400 هزار تن و تولید الومینیوم به 800 هزار تن خواهد رسید.
وی گفت : سرمایه گذاری در بخش تحقیقات و فراوری مواد معدنی بسیار ارزشمند و گرانقیمت از دیگر برنامه هایی است که ایمیدرو در دستور کار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید