95622

صادرات سیمان همدان 14 درصد کاهش یافت

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت و معدن همدان از صادرات 22 میلیون دلاری سیمان از همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: صادرات سیمان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کاهش داشته است.

« حمیدرضا متین » با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال 67 میلیون دلار کالا از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است، اظهار داشت: صادرات همدان در نیمه نخست امسال چهار درصد از نظر ارزشی و 10 درصد از نظر وزنی رشد داشته است.
وی افزود: در نیمه نخست امسال 22 میلیون دلار سیمان به وزن 44 هزار تن از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 14 درصد کاهش و از نظر وزنی سه درصد رشد داشته است.
متین با بیان اینکه سیمان به عنوان نحستین کالای صادراتی استان همدان مطرح است، عنوان کرد: صادرات این محصول در ابتدای سال به سبب بروز برخی مشکلات از سوی کشورهای هدف صادراتی، به شدت کاهش یافته بود که خوشبختانه در حال حاضر روند صعودی به خود گرفته است.
وی کشمش را دومین کالای صادراتی استان همدان اعلام کرد و گفت: در نیمه نخست امسال 12 میلیون دلار کشمش به وزن هفت هزار تن از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه کشمش 17 درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص می دهد، عنوان کرد: صادرات کشمش در نیمه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 16 درصد از نظر وزنی و 19 درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.
وی صادرات الکتروموتور و سفال را در رتبه های بعدی صادرات استان همدان اعلام و بیان کرد: در نیمه نخست امسال به ترتیب هفت و 6 میلیون دلار الکتروموتور و سفال از گمرک همدان به سایر کشورها صادر شده است.
متین همچنین از صادرات هفت میلیون و 192 هزار دلار صنایع دستی از گمرک همدان به سایر کشورها خبر داد و گفت: صادرات صنایع دستی 11 درصد از کل صادرات استان را به خود اختصاص داده است.
وی با اعلام اینکه صادرات صنایع دستی استان همدان به سایر کشور 52 درصد رشد داشته است، افزود: این بخش شامل 10 قلم کالای صادراتی بوده که به کشورهای آلمان، فیلیپین، هلند، سوئد، امارات، انگلستان و عراق صادر شده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان عنوان کرد: 75 قلم کالا در نیمه نخست امسال از استان همدان به 22 کشور جهان شامل آلمان، فیلیپین، اسلواکی، هلند، ایتالیا، لهستان، اکراین، روسیه، قزاقستان، ترکمنستان، چین، ترکیه، پاکستان، امارات، عراق، سوئد، هند، مصر، افغانستان، اسپانیا، انگلستان و رومانی صادر شده است

دیدگاهتان را بنویسید