95535

تهدید صالحی در مجلس: تو را در قلب اراک دفن کرده و رویت سیمان می ریزیم!

رئیس سازمان انرژی اتمی در صحن علنی مجلس گفت: آقایی مرا تهدید کرده و گفته: تو را در قلب اراک دفن کرده و رویت سیمان می ریزیم!

او به مجلس آمده بود تا به عنوان نماینده دولت درباره بررسی طرح «اقدام متناسب متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» سخن بگوید.

علی اکبر صالحی سخنانش را با قرائت آیاتی از قرآن آغاز کرد و با تاکید بر اینکه مذاکرات در خلاء انجام نشده، از چارچوب و اصول مذاکرات سخن گفت و افزود: این چارچوب را چه کسی تعیین کرده است؟ بنده آن را تعیین کرده ام؟ کف و سقفی برای ما تعیین شده بود.

او که می گفت تا به امروز سکوت کرده است، افزود: اما دیروز دیدم در تلویزیون برای من آرزوی مرگ می شد! مردی می گفت که من 66 سالم است و تا 30 سال دیگر که موعد پایان اجرای برجام است، من دیگر زنده نخواهم بود! آخر این چطور تحلیلی است؟ مگر عمر دست خدا نیست؟ شما از کجا می دانید که من 30 سال بعد زنده هستم یا نه؟

صالحی در ادامه گفت: امروز در مجلس مردی با قسم جلاله به من می گوید که در قلب راکتور اراک روی تو سیمان می ریزیم و تو را می کشیم! این نحوه سخن گفتن است؟ من تا کنون سکوت کرده ام اما چرا؟ از عدم آشنایی افکار عمومی به مسائل تخصصی سوء استفاده می کنند و در جایگاه یک دانشمند می نشینند و سخن می گویند!

صالحی که از خدشه دار شدن مسائل در اظهارات برخی نمایندگان سخن می گفت، با فریاد خطاب به آنانکه قصد بر هم زدن نظم جلسه مجلس را داشت، گفت: گوش کنید و حرف حق را بشنوید! ما که قرار است سیمان رویمان ریخته شود، دست کم حرفمان را گوش کنید!

او که می گفت هیچگاه تا کنون به کسی توهین نکرده است، خطاب به مخالفان گفت: فقط دو دقیقه به حرف های من گوش کنید و بعد فریاد بزنید!

برای دقایقی نظم جلسه با فریادهای نمایندگان به هم ریخت و رئیس مجلس معترضان را دعوت به آرامش و سکوت کرد.

در ادامه جلسه صالحی با اعتراض به اینکه از منظر کارشناسی، سخنانی عنوان شده است که اصلا صحیح نیست، در ادامه سخنانش گفت: می گویند تولید پلوتونیم مهم است و نباید آن را کنار بگذاریم. اگر راکتور ما 8 کیلو پلوتونیم بسازد، عمرش 30 سال است که نهایتا 240 کیلو پلوتونیم می سازد. اما عنایت داشته باشید که بعد از 30 سال فقط 240 کیلو می توانیم پلوتونیوم تولید کنیم. در حالی که هر مجتمع به 500 کیلو سوخت نیاز دارد! یکی می گوید آب سنگین را صادر نکنید! آخر از این آقا بپرسید شما می دانید که چقدر «دوتریوم» برای خنک کردن آب سنگین لازم است؟ حساب و کتابتان کجاست؟ چرا اینطور حرف می زنید.

رئیس سازمان انرژی اتمی که می گفت به نظر نمایندگان احترام می گذارد، گفت: متاسفانه تواضع ما بر ضد ما استفاده می وشد. من هیچ وقت نیامدم بگویم که چه بوده امو چه کارها کرده ام! اما والله در مسائل هسته ای نه با توقیف مواجه می شویم و نه با کند. غنی سازی و آب سنگین ما سرجایش خواهد بود.

اگر چه قرار بود محمدجواد ظریف هم پس از صالحی در مجلس سخن بگوید اما لاریجانی از مرجع رئیس مجلس تاکید کرد که از دولت فقط یک نفر می تواند سخن بگوید.

بنابراین صالحی در ادامه سخنانش گفت: ما خواسته مان را به غرب تحمیل کردیم. مقام معظم رهبری هم تکلیف ما رادر مذاکره روشن کرده بودند، باید به گونه ای مذاکره می کردیم که اقتدار ما پابرجا بماند. همین گونه هم شد. مذاکرات با اقتدار و عزت مندی پیش رفت. من شهادت می دهم که این مذاکرات در نهایت عزت مندی انجام شد و تاریخ ثابت خواهد کرد که در این مذاکرات مت دست بالا را داشتیم و محدودیتی که پذیرفتیم فقط در مسیر منتهی به بمب هسته ای بود. و این بر اساس فتوای رهبری بود که جمهوری اسلامی ایران هرگز به دنبال تولید بمب نمی رود. ما همچنان تولیدات هسته ای خود را خواهیم داشت و فروشنده این تولیدات خواهیم بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: یقین بدانید که با این برجام، حاکمیت ملی ما حفظ خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید