95429

نبود نقدینگی از مشکلات صنعت سرب و روی در زنجان است

دنیای معدن -استاندار زنجان نبود نقدینگی یکی از مشکلات صنعت روی در استان زنجان عنوان کرد و گفت: برای رفع این مشکل نیز یا باید نقدینگی مورد نیاز تامین و یا فروش مدت دار در دستور کار قرار گیرد.

به نقل از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان جمشید انصاری درنشست هم اندیشی مشکلات صنعت این استان افزود : با توجه به اینکه عمده واحدهای فعال در صنعت سرب و روی را بنگاههای کوچک تشکیل می دهند و معدود بنگاههای بزرگ در این بخش در حال فعالیت هستند، ما شاهد فقدان تحلیل های اقتصادی قوی در این صنعت هستیم .

وی اظهار کرد : نبود یک نگاه قوی اقتصادی، مشکلات متعددی برای این صنعت به وجود آورده است .

استاندار زنجان نبود شفافیت در ارائه مسائل را یکی دیگر از مشکلات این صنعت عنوان کرد و گفت: ما در اقتصاد باید یک شیوه فعالیت را با تمام قوانین مربوط به خود بپذیریم، اگر صنعت فعالیت در بورس را می پذیرد باید قوانین مربوط به آن را هم بپذیرد در غیر اینصورت باید بر اساس قوانین سهمیه بندی پیش رود .

انصاری اعلام کرد: نبود شفافیت در طرح مسائل و فقدان نگرش قوی اقتصادی در بین مدیران بنگاه های فعال در صنعت روی استان، مهمترین مشکلاتی هستند که امروز فعالین این صنعت با آن مواجه هستند.

انصاری نبود نقدینگی را یکی دیگر از مشکلات صنعت روی در استان زنجان برشمرد و یادآور شد: برای رفع این مشکل نیز یا باید نقدینگی مورد نیاز تامین و یا فروش مدت دار در دستور کار قرار گیرد .

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه کلیه موارد مربوط به سرب و روی در استان قابل تصمیم گیری است گفت: در صورت وجود تعامل دوسویه بین صنعت با دستگاههای ذیربط ، کلیه موارد لازم در استان مورد تصمیم گیری قرار گرفته و تایید دستگاههای ملی در این خصوص اخذ می شود .

همچنین در این جلسه رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با ارائه گزارشی از وضعیت واحدهای شمش روی و فلوتاسیون دراین استان گفت: در سطح استان زنجان ۵۰ واحد تولید شمش روی وجود دارد که با ظرفیت سالیانه بالغ بر ۲۹۸ هزار تن و اشتغالزایی۴ هزار و ۲۶۷ نفر فعالیت می کنند .

ناصر فغفوری افزود : میزان تولید این واحدها در نیمه نخست سال جاری بالغ بر ۵۲ هزار تن شمش روی است که تولید نهایی این واحدها در سال ۹۳ ، ۸۳ هزار و ۳۸۲ تن بوده است .

وی با اشاره به فعالیت ۱۰ واحد فرآوری در استان یادآور شد : ظرفیت تولید این واحدها بر اساس پروانه بهره برداری صادر شده بالغ بر سه میلیون تن و اشتغالزایی یکهزار و ۲۴۸ نفر است .

دیدگاهتان را بنویسید