95318

مواد معدنی سرب و روی انگوران نباید در بورس عرضه شود

دنیای معدن - رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به ماده 35 قانون رفع موانع تولید و پیش بینی اثرات آن بر صنعت سرب و روی گفت: مواد معدنی سرب و روی انگوران نباید در بورس عرضه شود.

غلامحسین جمیلی در زنجان با اشاره به اقدامات دولت یازدهم در راستای کنترل بازار مصرف و عرضه و حمایت از واحدهای تولیدی و موانع و مشکلات موجود در آن واحدها اظهار داشت: تصویب قانون رفع موانع تولید از جمله حمایت های دولت بوده که بسیار قابل تقدیر بوده که در نوع خود جذابیت های خوبی در بین واحدهای تولیدی می تواند داشته باشد.

وی در بررسی ماده 35 قانون رفع موانع تولید و پیش بینی اثرات آن بر صنعت سرب و روی استان زنجان تصریح کرد: بر همین اساس دولت مکلف شده است تا فروش مواد معدنی و استخراج آن ها را صرفا در قالب واگذاری از طریق بورس کالا و یا مزایده انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان ابراز کرد: بر اساس اظهارات مسئولان معدن سرب و روی انگوران چنانچه مواد معدنی این معدن از طریق بورس واگذار شود با مشکل جدی مواجه می شوند.

وی گفت: با توجه به شرایط انحصاری که در معدن سرب و روی انگوران وجود دارد به این معنی که امکان تامین مواد معدنی به جز این معدن و حتی جایگزین کردن آن با معدنی دیگر وجود ندارد نباید ماده معدنی این معدن در بورس عرضه شود.

جمیلی با بیان اینکه معدن سرب و روی انگوران از جمله معادن مورد توجه مردم استان زنجان است، عنوان کرد: در نتیجه هر گونه اقدام خاصی در حوزه سرب و روی می تواند در اقتصاد استان زنجان تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به مطرح کردن تاثیرات سوء ماده 35 قانون رفع موانع تولید در هفدهمین جلسه شورای استانی گفت وگوی دولت و بخش خصوصی که به ریاست استاندار برگزار شد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه اظهارات استاندار و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در مورد این ماده دلگرم کننده و امیدوارکننده بود.

به گزارش دنیای معدن، ماده ای تحت عنوان ماده 35 به قانون معادن الحاق شده و شماره این ماده به 36 اصلاح می شود که بر این اساس عواید حاصل از واگذاری استخراج و فروش این گونه معادن پس از واریز به خزانه داری کل کشور با رعایت قانون یاد شده در قالب بودجه های سال ها از طریق سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت های تابعه صرف زیرساخت معادن، اکتشاف، تحقیقات فرآورده های مواد معدنی و پژوهش های کاربردی برای مواد معدنی و تکمیلی طرح های نیمه تمام معدنی و کمک به بخش های فناوری یا تکنولوژی در بخش معدن می شود که البته فروش مواد معدنی یاد شده قبل از واگذاری استخراج و فروش صرفا از طریق بورس کالا و یا مزایده مجاز است.

دیدگاهتان را بنویسید