95253

469 میلیارد ریال سرمایه گذاری صنایع معدنی در استان زنجان

دنیای معدن - در نیمه نخست امسال بالغ بر 469 میلیارد ریال سرمایه گذاری در بخش صنایع معدنی استان زنجان صورت گرفته است.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان زنجان با بیان این مطلب گفت : در این مدت 4 پروانه بهره برداری صنایع معدنی در استان صادر گردیده است که زمینه اشتغال 227 نفر را فراهم نموده است.

وی میزان تولید سرب و روی و فرآوری آن را در استان زنجان بالغ بر 375 هزار تن دانست.

فغفوری به 14 فقره صدور و تمدید پروانه بهره برداری در استان اشاره کرد و یادآور شد : با راه اندازی این معادن زمینه اشتغالزایی 94 نفر در معادن استان فراهم گردیده است.

وی سرمایه گذاری ایجاد شده در معادن استان را بالغ بر 40 میلیارد ریال دانست و تصریح کرد : میزان استخراج مواد معدنی در 6 ماهه نخست سال جاری یک میلیون و 600 هزار تن می باشد.

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان با اشاره به صدور و تمدید پروانه اکتشاف 15 معدن در استان عنوان کرد : میزان ذخیره اکتشاف شده در این معادن 9 میلیون و 360 هزار تن می باشد.

فغفوری با اشاره به اینکه کل ذخایر معدنی استان بالغ بر 500 میلیون تن می باشد گفت : موقعیت مکانی مناسب استان و مجاورت آن با استانهای صنعتی و مصرف کننده مواد معدنی شامل استانهای تهران ، آذربایجان شرقی و غربی ، قزوین ، همدان و گیلان و کردستان باعث استخراج و عرضه مواد معدنی از معادن و حمل آن برای مصرف در سایر استان ها می گردد .

دیدگاهتان را بنویسید