95143

ایمنی در معادن زغال سنگ باید افزایش یابد

دنیای معدن - فرماندار کوهبنان بر افزایش ایمنی در معادن و نظارت بیشتر بازرسان بر فعالیت پیمانکاران در کارگاه ها و تونل ها تاکید کرد و گفت: طی سال های گذشته تعدادی از کارگران شاغل در معادن به دلایل مختلف جان خود را از دست داده اند.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا مهدلو صبح امروز در کمیسیون کارگری این شهرستان با عرض تسلیت به مناسبت حادثه منا گفت: با توجه به بی تدبیری و بی مدیریتی دست اندرکاران حج عربستان سعودی، عده زیادی از مسلمانان و تعدادی از هموطنان عزیز ایران اسلامی در حادثه منا جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: اقتصاد شهرستان کوهبنان به فعالیت معادن غنی زغال سنگ بستگی دارد و تعداد کثیری از مردم به ویژه جوانان کوهبنان در اعماق درونی زمین برای به دست آوردن نان حلال در حال کار و فعالیت هستند و این در حالی است که هر لحظه امکان دارد، حادثه ای ناگوار برای آنان رخ دهد.

فرماندار کوهبنان بر افزایش ایمنی در معادن و نظارت بیشتر بازرسان اداره کار بر فعالیت پیمانکاران در کارگاه ها و تونل ها تاکید کرد و افزود: طی سال های گذشته تعدادی از کارگران شاغل در معادن به دلایل مختلف جان خود را از دست داده اند و یا مصدوم شده اند.

وی ابراز داشت: هم مسئولان معادن و هم کارگران باید بپذیرند معادن مانند سفره ای هستند که همه می توانیم از آن استفاده کنیم و باید علاوه بر تأمین معاش و نیازمندی های خود، چرخ های اقتصاد و تولید کشور نیز از این طریق بچرخد.

مهدلو یادآور شد: در این چند روز گذشته شاهد تجمعات کارگری در معدن چشمه پودنه بودیم و با پیگیری و رایزنی هایی که انجام شد، این معدن را که قرار بود، تعطیل شود، زمینه فعالیتش را فراهم کردیم، لذا برای فعالیت معادن همدلی و همراهی مسئولان و کارگران که گردانندگان اصلی معادن هستند، ضروری است.

وی اظهار داشت: همیشه تاکید کرده ام که مسئولان، پیمانکاران و کارگران در کنار هم می توانند، مشکلات را در سایه همدلی و تحمل همدیگر رفع کنند و نیاز به تجمع و اعتراض وجود ندارد، لذا ما آمادگی داریم در هر زمان که نیاز باشد در معادن حضور پیدا کنیم و از نزدیک مسائل و مشکلات را بررسی کنیم.

فرماندار کوهبنان تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال را رهبر معظم انقلاب اسلامی سال دولت، ملت همدلی و هم زبانی نامیده اند، لذا می طلبد با ایجاد همدلی چرخ های اقتصاد را بچرخانیم و با هم مشکلات را محدود و برطرف کنیم.

وی خاطرنشان کرد: همگان باید با جان و دل تلاش کنیم و به منظور اجرای اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری گام برداریم و این خود می تواند دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب را به زانو در آورد.

مهدلو عنوان کرد: در کنار معادن باید به فکر راه اندازی کارگاه ها و کارخانه های جانبی و فرآوری نیز باشیم.

به گزارش فارس در این جلسه تعدادی از مسئولان معادن و کارگران نظرات و مشکلات موجود را مطرح و مقرر شد با هماهنگی با مسئولان مربوطه در راستای رفع آنها گام برداشته شود که افزایش قیمت زغال، پرداخت حقوق و مزایای کارگران در موعد مقرر از جمله مباحث مطرح شده است

دیدگاهتان را بنویسید