94243

ضایعات معدنی کشور بیش از استاندارد جهانی است

دنیای معدن -معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با انتقاد از اینکه ضایعات معدنی کشور بیش از استاندارد جهانی است، گفت: مشکلات بخش معدن با تجهیزات نوین و دانش به روز رفع می شود و بانک ها باید در این زمینه از بخش خصوصی حمایت کنند.

محمد مجیری، در حاشیه افتتاح هشتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات راه سازی، معدن، راهداری، عمرانی ساختمانی و صنایع وابسته، اظهار کرد: پرت و ضایعات عملیات معدن کاری در کشور بیش از استاندارد جهانی است و باید برای رفع این مشکل و پیشرفت بهتر از دو راهکار بکارگیری تجهیزات نوین و هم چنین دانش فنی به روز استفاده کنیم.

وی افزود: البته بانک ها نیز باید به کمک بخش خصوصی در عرصه راه سازی و معدن کاری بیایند، چرا که این بخش با مشکل تامین سرمایه در گردش مواجه است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به توان بالای معدنکاران و راه سازان استان اصفهان در سطح کشوری، ادامه داد: این نمایشگاه هر سال از نظر ارائه تجهیزات و ماشین آلات به روزتر می شود و برگزاری آن آثار خوب و کارسازی برای فعالان این حوزه ها به دنبال خواهد داشت، چرا که به صورت تخصصی اجرا می شود.

مجیری، آثار تحریم غرب را برای هر دو بخش خصوصی و دولتی زیانبار دانست و تصریح کرد: اساسا تحریم ها و رکود اقتصادی در سال های گذشته مانعی برای نوسازی تکنولوژی و تجهزات معدنی و راه سازی در کشور شد، اما با لغو تحریم ها از اوایل سال آینده شاهد رشد و شکوفایی در تولید و اشتغال کشور خواهیم بود.

هم چنین مدیر برگزاری این نمایشگاه به خبرنگارایسنا گفت: در این دوره 50 غرفه در اختیار نمایندگی شرکت های داخلی و خارجی عرصه صنایع راه سازی، معدنی و ... قرار گرفته است، البته 80 درصد غرفه ها از نمایندگی شرکت های آلمان، ایتالیا، چین، ترکیه و کره جنوبی است.

نعمت اللهی با یادآوری اینکه امسال اجازه حضور نمایندگی ماشین آلات ساختمانی و عمرانی را نیز صادر کرده ایم، ادامه داد: 20 درصد غرفه های مربوط به شرکت کنندگان داخلی نیز شامل تولید کنندگان بیل مکانیکی، بَکهو، لودر و ...است.

به گزارش ایسنا، هشتمین نمایشگاه بین المللی ماشین آلات راه سازی، معدن، راهداری، عمرانی ساختمانی و صنایع وابسته، از اول تا پنجم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان واقع در پل شهرستان دایر است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید