92524

ثبت 70 مورد معدن در منطقه آزاد ماکو

دنیای معدن - مدیر صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو گفت : 70مورد معدن در محدوده منطقه آزاد ماکو ثبت شده است.

علیرضا شکیب منطقه آذربایجان غربی، با اشاره به معادن سیلس ، منگنز ، تراروتن ، مس ، آهن و غیره را که از پتانسیل بسیار بالای این منطقه درحوزه معدن محسوب می شود اظهار کرد: 3محدوده معدن مس در این منطقه ثبت شده که در صورت عیار بالا حتما" کارخانه فرآوری مس ایجادخواهد شد و این عمل باعث اشتغالزایی هم خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد : تعهدات لازم در موقع ثبت معدن جدید برای ایجاد کارخانه برای فرآوری از بهره برداران گرفته می شود که از خام فروش جلوگیری خواهد شد.

وی گفت:شخصی ایرانی بالای 18 سال می تواند برای ثبت معدن اقدام کنند که گردش مالی سالانه آنها بالای 100میلیون تومان باشد یا فارغ التحصیل رشته فنی و مهندسی مرتبط با معدن را داشته باشد در اولویت هستند.

وی افزود: بدون بررسی صلاحیت فنی به افراد معدن واگذار نمی شود .

مدیر صنایع و معادن سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: طبق صورتجلسه که اخیرا انجام گرفته با حضور روساء و کارشناسان اداره جات محیط زیست ، میراث فرهنگی ، املاک و منابع طبیعی معادنی که چهره شهر را دگرگون می کنند با پروانه اکتشاف آنها موافقت یا تمدید نخواهد شد .

شکیب ادامه داد: معادنی که منظره عمومی شهر را به هم زده اند درمسیر جاده های اصلی هستند می توانیم از طریق ضمانت های سپرده شده برای بازسازی این معادن اقدام کنیم .

وی اضافه کرد: معادنی که راکد هستند به آنها اخطارهای لازم ارسال شده و در صورت عدم فعالیت از طریق مزایده قانونی به افراد دیگر واگذار خواهد شد در این مزایده هرشخصی که دارای صلاحیت فنی باشد می تواند شرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید