92512

بدهی 60 میلیارد تومانی شرکت زغال سنگ پروده طبس از سهم 2 درصد

دنیای معدن - نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: شرکت زغال سنگ طبس در ارتباط با سهم دو درصد معادن 60 میلیارد تومان بدهی دارد که با پیگیری فراوان 600 میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش دنیای معدن، محمدعلی عبدالله زاده در نشست مشترک خبری نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شهردار طبس در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: شهرستان طبس ظرفیت های بالایی برای زیباتر شدن داراست و ورودی های شهر طبس در دست بررسی و اقدام است و هزینه های زیادی نیز دارد.

وی تصریح کرد: تعاملات بین شهرداری و ارتباط با تهران بسیار مهم است و هر کاری لازم باشد در این ارتباط انجام خواهیم داد و حوزه شهرداری طبس 20 هزار کیلومتر مربع است و اداره کردن آن به شدت مشکل است.

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: بعد از پیگیری های چندین ساله مقرر شد سهم دو درصد معادن پرداخت شود که شرکت زغال سنگ طبس در این ارتباط 60 میلیارد تومان بدهی دارد که با پیگیری فراوان 600 میلیون تومان پرداخت شده است.

عبدالله زاده ادامه داد: با توجه به اینکه پرواز هواپیما در چندین روز ابتدای سال تا 20 فروردین چارتر نبود مبلغ 320 میلیون تومان برای این هزینه پرداخت و بعد از آن پرواز چارتر شد.

وی افزود: مبلغ 200 میلیون تومان از محل دو درصد و 200 میلیون تومان از عوارض شرکت زغال سنگ طبس که طلب شهرداری است، برای ورودی شهر طبس، میدان زغال سنگ هزینه خواهد شد.

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سیاست خصوصی سازی دولت بسیاری از معادن به بخش خصوصی واگذار شده است و شرکت زغال سنگ با دو تونل و ماشین آلات و خودروها به صندوق توسعه فولاد فروخته شده است.

عبدالله زاده اضافه کرد: چندین خودرو در این بین مال دولت بوده و تصرف آن غیرقانونی و مال ایمیدرو است و ایمیدرو درخواست برگشت آن را داده بوده و این موضوع از پایان فروردین 93 است و دولت با شکایت آنها را پس گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح جدیدی از طریق ایمیدرو آمده که اقداماتی صورت گرفته است و در بعضی سایت ها نوشته می شود یک مقام آگاه گفت یعنی دروغ است و مقام بسیار ناآگاه است.

نماینده مردم طبس، بشرویه، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی گفت: نیروگاه زغال سنگ سوز طبس چهارمین طرح اولویت دار فایناس چین است و هفته ای یک بار در این خصوص جلسه داشته ایم همچنین نساجی نخ پنبه ای در حال احداث است و وسایل لازم خریداری شده است.

وی در این جلسه خود را اصولگرا خطاب کرد و افزود: هر کسی که اصل نظام و رهبری را قبول داشته باشد یعنی به دنبال اصول پایبندی باشد یک اصولگراست و ما در مجلس به دنبال دغدغه های مردم و دریافت اعتبارات مناسب هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید