92492

رتبه سوم آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی از رتبه سوم آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی خبر داد.

اکبر طاهری امروز در ارومیه از رتبه سوم آذربایجان غربی از لحاظ تنوع مواد معدنی خبر داد و اظهار داشت: آذربایجان غربی با اشتغال زایی 9 هزار نفر درحوزه معدن رتبه پنجم کشور را از لحاظ اشتغال زایی به خود اختصاص داده است.

وی افزود: معادن استان رتبه دوازدهم کشور را از لحاظ میزان تولید مواد معدنی در کشور به خود اختصاص داده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: امسال در مجموع 3 میلیون تن مواد معدنی از معادن استان استخراج شده است و ظرفیت کل معادن استان در مجموع 16 میلیون تن است.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر 429 معدن دارای پروانه بهره برداری در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: 195 محدوده در استان دارای پروانه اکتشاف مواد معدنی هستند و در حال حاضر در بخش فرآوری مواد معدنی در استان 807 کانی غیرفلزی در استان شناسایی شده است.

طاهری در خصوص اقدامات انجام شده برای تجهیز معادن به زیرساخت های مورد نیاز، اظهار داشت: احداث راه های ارتباطی شمال استان به طول 23 کیلومتر و با اعتبار 100 میلیارد ریال، آسفالت راه ارتباطی معادن مهاباد با طول تقریبی 10 کیلومتر و با اعتبار 29 میلیارد ریال، آسفالت راه اختصاصی معدن طلای زره

شوران تکاب به طول هفت کیلومتر و همچنین پروژه برق رسانی به معادن از محل طرح ایجاد زیرساخت و زیربناهای معدنی که توسط سازمان ایمیدرو به بهره برداری رسید ازجمله اقدامات اساسی این سازمان در راستای توسعه زیرساخت های مربوط به معادن استان است.

دیدگاهتان را بنویسید