92491

نقش تشکل ها را در اقتصاد پررنگ کنیم/ ضرورت سهل سازی فضا برای فعالیت های معدنی

دنیای معدن - عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران گفت: باید نگاه ها به بخش تولید به ویژه معدن تغییر کند زیرا در غیر این صورت قطعا به توسعه دست نخواهیم یافت.

محمدرضا بهرامن ، توجه بر مطالبه کردن علت عدم موفقیت بخش معدن روزنه ورود به توسعه است، اظهار داشت: برای توسعه بخش معدن لازم است تغییراتی در قوانین و مقررات صورت پذیرد.
نائب رئیس خانه معدن افزود: تشکل های بخش معدن راهکارها و پیشنهادات خود را برای این مسئله اعلام کرده اند به عنوان مثال پیشنهاداتی را در زمینه جذب سرمایه گذاری جدید ارائه شده است.
وی تصریح کرد: باید قبول کنیم امروز رکود وجود دارد و این رکود نه تنها داخلی بلکه از بیرون نیز است که صدمات زیادی را به بخش معدن وارد کرده است.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تاکید کرد: برای عبور از شرایط فعلی، باید تغییراتی در راستای حمایت از واحدهای تولیدی صورت گیرد که تسهیل سازی امور و فضای کسب و کار می تواند مهم ترین نکته در این زمینه باشد.
وی ادامه داد: همچنین باید نقش تشکل ها را در تصمیم گیری های کشور نشان دهیم که نمونه این موضوع در لایحه حمایت از تولید تحت عنوان حقوق دولتی معادن ذکر شده است.
وی افزود: همچنین نقش شورای عالی معادن با توجه به حضور 3 عضو از بخش خصوصی در این شورا، شفاف شده است که این مسئله می تواند مشکلات و موانع موجود را بهتر نمایان سازد.
بهرامن تصریح کرد: باید نگاه های کنونی به بخش تولید به ویژه در حوزه معدن تغییر کند زیرا در غیر این صورت قطعا به توسعه دست نخواهیم یافت.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید