92427

نخستین محموله پتاس خور و بیابانک آماده عرضه به بازار شد

دنیای معدن - سرپرست واحد پتاس خور و بیابانک اعلام کرد: نخستین محموله تولیدی این شرکت، آماده عرضه به بازار است.

به گزارش دنیای معدن ، علی علوی نائینی با بیان این خبر اظهار داشت: واحد پتاس خور و بیابانک از زمان پیش راه اندازی کارخانه (خرداد 94) تاکنون یک هزار تن پتاس طبق استاندارد جهانی تولید کرده و قرار است این محصول از دو طریق «برگزاری مزایده عمومی» و «عرضه در بورس کالا» وارد بازار شود.
وی تصریح کرد: اقدامات لازم برای عرضه محصول در فرابورس در حال انجام است و در ماه جاری (شهریور) روانه بازار می شود و پس از کشف قیمت از طریق برگزاری مزایده، میزان تولید افزایش خواهد یافت.
بنا به این گزارش، پتاس به عنوان ماده معدنی استراتژیک در تولید انواع کودهای شیمیایی، شوینده ها و صابون سازی، دارو سازی، انواع رنگ های شیمیایی، صنایع شیشه و سرامیک، صنایع غذایی و تهیه گِل حفاری و غیره کاربرد دارد و در حال حاضر، سالانه 200 هزار تن انواع محصولات پتاس از خارج کشور وارد می شود.
شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با احداث نخستین واحد تولید پتاس در کشور، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، زمینه ایجاد صنایع پایین دستی نظیر کارخانجات تولید کودهای شیمیایی ترکیبی و غیرهرا فراهم کرد. همچنین، احداث و بهره برداری کارخانه مذکور با توانمندی های متخصصان داخلی، موجب ترغیب بخش خصوصی به تولید پتاس و سایر محصولات جانبی از ذخایر شورابه ای می شود و با توجه به برخورداری از ده ها پلایا (حوضه رسوبی و بیابانی) در مناطق مختلف، ایران می تواند در آینده نزدیک به یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان پتاس در خاورمیانه تبدیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید