92422

طرح توسعه اسکله اختصاصی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس به بهره برداری رسید

دنیای معدن -در مراسمی با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت بهره برداری از طرح توسعه اسکله ی اختصاصی منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس آغاز شد.

به گزارش دنیای معدن،مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس سه شنبه در این مراسم با ارایه گزارشی اظهارکرد: با اجرای این طرح ظرفیت این اسکله از شش به 12 میلیون تن (تخلیه و بارگیری مواد معدنی) افزایش یافت.
مسعود هندیان یادآورشد: برای اجرای طرح توسعه این اسکله 560 میلیارد ریال از محل منابع داخلی این منطقه سرمایه گذاری شده است.
وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح از سوی متخصصان داخلی گفت: در اجرای این طرح 100 میلیون دلار صرفه جویی شده است.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس بیان داشت: با اجرای فاز دوم این اسکله 40 هکتار زمین (ساحلی) استحصال و برای 40 نفر نیز شغل جدید و پایدار ایجاد شده است.
هندیان اضافه کرد: این اسکله با 343 متر طول ، 38 متر عرض و 14 متر آبخور به عنوان بزرگترین سازه دریایی کشور و تنها اسکله تمام مکانیزه معرفی شده است.
وی با اشاره به تصویب طرح جامع این منطقه ابرازداشت: دو هزار و 700 میلیارد ریال در زمینه زیرساخت پروژه مصوب داریم.
این مسوول همچنین از جذب سه میلیارد و 400 میلیون دلار سرمایه گذاری داخلی و خارجی جدید و افزایش 62 درصدی سرمایه گذاری در سال 93 به عنوان مهم ترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید در منطقه ویژه خلیج فارس نام برد.
هندیان یادآورشد: با کسب این رقم مجموع سرمایه گذاری های جذب شده دراین منطقه به 9 میلیارد دلار و میزان صادرات شرکت های فعال در آن نیز به یک میلیارد دلار در سال افزایش یافته است
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با پنج هزارهکتاروسعت در13کیلومتری سواحل غربی شهر بندرعباس، ماموریت هایی همچون ایجاد شرایط جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای احداث واحدهای صنعتی ومعدنی، طراحی، ساخت و اجرای طرح های زیربنایی در بخشهای مختلف با محوریت صنایع انرژی بر از جمله فولاد وآلومینیوم را برعهده دارد.
استان هرمزگان دارای دو منطقه آزاد تجاری و صنعتی کیش و قشم ، یک منطقه آزاد مصوب (جاسک)و شش منطقه ویژه اقتصادی شامل منطقه ویژه اقتصادی قشم، کشتی سازی خلیج فارس، مجتمع بندری شهید رجایی، صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، صنایع نفتی لاوان و منطقه انرژی بر پارسیان( گاوبندی)با کاربردهای نفتی، صنایع انرژی بر، صنایع کشتی سازی، تجاری و اقتصادی است.ک/3

دیدگاهتان را بنویسید